אלו האישומים נגד ראש להב 433 לשעבר מנשה ארביב

מרמה, הפרת אמונים ואי-מילוי חובה רשמית - אלו הן העבירות בגינן הגישה היום המחלקה לחקירת שוטרים כתב אישום נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, מבכירי המשטרה לשעבר (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנשה ארביב. ארכיון (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

כתב אישום הוגש היום (ראשון) על ידי מח"ש נגד ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר ראש להב 433 במשטרה, בגין עבירות מרמה, הפרת אמונים ואי-מילוי חובה רשמית.

מכתב האישום עולה, כי ארביב הכיר את הרב יאשיהו פינטו בשנת 2010, והיה מצוי עמו ועם אנשיו בקשר הדוק. האינטרס לכאורה של ארביב בכך, הוא חיבור אישי לרב ש"מהווה מוקד כוח ואדם מקושר בארץ ובחו"ל".

את הקשר הזה ניצל ארביב לבקשות עזרה שונות לצרכיו הפרטיים: מציאת עבודה בניו יורק לבנו ולכלתו ומתן הנחה לרכישת דירה בפרויקט 'סביוני רמת אביב'. כמו כן, ארביב התארח מספר פעמים במלון 'מטרו' שבניו יורק שהיה בבעלות עוזרו של הרב פינטו, בן ציון סוקי, ושלח לשם גם את קרובי משפחתו. אף שהנהלת המלון סירבה לקבל תשלום עבור האורחים הללו, ארביב ואנשיו השאירו לה סכומי כסף במעטפות.

"ארביב פעל ממעמד רם ונישא של קצין בכיר ביותר ששימש בתפקידים רגישים ובעלי השפעה רבה ומכרעת בתוך המשטרה", מתאר כתב האישום.

בשלב זה, למרות היותו שותף סוד לחקירת עמותת 'חזון ישעיה' שבנשיאות הרב פינטו, נמנע ארביב מלדווח לגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל אודות הקשר בו היה מצוי עם הרב.

במקביל, קיים ארביב מגעים עם ה-FBI, שאנשיה ביקשו עזרה ממשטרת ישראל לצורך בירור תלונה שהגיש הרב פינטו, וגם בהקשר זה לא דיווח ארביב לממונים עליו במשטרה על הקשר האישי בינו לבין הרב.

בכת האישום מודגש, כי חמורה במיוחד העובדה שכאשר נחקר ארביב במשטרה ונשאל על טיב מערכת יחסיו עם הרב פינטו, הוא מסר גרסה חסרה ושקרית, ונמנע במכוון מלמסור פרטים מהותיים אודות הקשר בין השניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר