המלחמה בסוריה

המורדים טוענים: הפלנו מטוס קרב עם טיל ביתי. צפו

המורדים בסוריה טוענים כי יירטו מטוס קרב רוסי אתמול באמצעות טיל שהוכן במעבדה ביתית. בסוריה טוענים כי המטוס התרסק בשל כשל טכני, הטייס נמלט (העולם הערבי)

האתר בו התרסק המטוס (צילום: מתוך טוויטר )

ארגון אחראר אל-שאם הפועל בסוריה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד הודיע כי אנשיו הפילו את מטוס הקרב הסורי אתמול (שבת) בגבול בין טורקיה לסוריה, לטענת הארגון הטיל באמצעותו הופל המטוס הוא טיל שהוכן במעבדה ביתית.

הארגון שיירט את המטוס הסורי הוא אחד מארגוני המורדים הגדולים הפועלים כיום בסוריה, ועל פי הערכות הוא מונה קרוב ל-20 אלף לוחמים.

בהודעה של הארגון שפורסמה הבוקר נאמר כי אנשי יחידת ההגנה האווירית ביצעו את היירוט באמצעות הטיל שקיבל את הכינוי 'זית 1'.

הפלת המטוס הסורי (צילום: מתוך טוויטר)

אתמול דווח בכלי תקשורת בטורקיה ובסוריה כי מטוס מיג 23 של חייל האוויר הסורי הופל בגבול בין טורקיה לסוריה, המטוס עסק בהפצצות על יעדי המורדים באזור. חייל האוויר הסורי אישר כי אבד הקשר עם המטוס שטס בגובה נמוך מעל מחוז אידליב, אך סוריה הכחישה את הדיווחים כי המטוס הופל ולטענתם כשל טכני הביא להתרסקותו. מנגד הארגון שטוען כי ביצע את היירוט פרסם סרטון המציג את ההתרסקות.

הטייס שהצליח לנטוש את המטוס נחת בבטחה בצד הטורקי של הגבול, ונלקח לטיפול רפואי בבית חולים מקומי. ראש הממשלה הטורקי יילדרים אישר את התקרית ומסר בהצהרה לכלי תקשורת שכלי הטיס הצבאי לא גרם להפרעה במרחב האווירי הטורקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר