תקיפת כוח מג"ב

ליברמן: הערבים יצאו ללא פגע, זה לא בסדר

בדיון בוועדת החוץ והביטחון מתח שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקורת על התנהלות כוח מג"ב מול ההתפרעות הפלסטינית ואומר כי זה לא בסדר שהמתפרעים יצאו ללא פגע (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן. ארכיון (צילום: פלאש 90 )

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס הבוקר (שני) לתקרית שאירעה ביום שישי האחרון סמוך לכפר נבי סאלח שבשומרון במהלכה לוחמי מג"ב נרגמו באבנים על ידי פלסטינים ואמר כי "ביומיים האחרונים נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות, ג'יפ מג"ב מותקף על ידי עשרות רעולי פנים ואתה לא יודע אם הם מסתערים עם בקבוק תבערה אבנים או רימון".

בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מתח שר הביטחון ליברמן ביקורת חריפה על הכוח שהותקף ואמר: "הכוח לא פעל כמו שצריך. נוהל פתיחה באש הוא ברור מאוד, והייתי מצפה שהכוחות יפעלו לפיו. אני אומר את זה גם על דעתו של הרמטכ"ל. שוחחתי איתו על זה. קודם כל יורים באוויר ואז ברגליים. זה שכל אותם רעולי פנים יצאו בלי פגע מהתקרית הזאת זה פשוט לא בסדר. אסור שנראה תמונות כאלה שוב. אני מקווה שזה מסר ברור גם למפקדים וגם לחיילים בשטח".

התקרית בנבי סאלח (צילום: מצלמות אבטחה)

בהמשך הדיון התייחס ליברמן למגעים בעניין עתידה הכלכלי של רצועת עזה ואמר: "מצאנו את עצמנו עוד פעם בהלקאה עצמית וייסורי שווא על המצב ההומינטרי בעזה. אני רוצה להדגיש, ב-2016 קיבלו קרוב ל-18 אלף עזתים טיפול רפואי במדינת ישראל. בממוצע כ-800 משאיות נכנסות מדי יום דרך כרם שלום לרצועת עזה וזה במקביל לשיקום הרצועה. מעבר לזה מדינת ישראל עשתה באמת מהלך דרמטי שנקרא התנתקות. פינינו כל הישובים, עשינו טרנספר לעשרת אלפים יהודים שהעברנו לשטח ישראל, וחזרנו עד מילימטר אחרון לקווי 67, והיום אנחנו חשופים לעל מיני לחצים וטענות, לא יכול להיות שחמאס ישקיע מיליוני דולרים במנהרות ורקטות ואנחנו נשלם להם על החשמל ועל המים. אני לא מתכוון לעשות רמונט כללי לרצועת עזה. אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים ולא לקלוט פלסטינים לתוכנו".

ליברמן התייחס גם לסוגיית החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון והביע התנגדות למהלך, ליברמן אמר: "החלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון זו החלת ריבונות על 2.7 מיליון פלסטינים, ואני עוד לא מדבר על המשפט הבינלאומי ועל המשמעויות הפוליטיות של הקהילה הבינלאומית. אני מדבר על החוק הישראלי שלפיו הם חייבים לקבל תושבות כמו הפלסטינים במזרח ירושלים. פירוש הדבר שמדינת ישראל תצטרך לשלם להם 20 מיליארד שקל ביטוח לאומי מהיום הראשון מינימום", דברי ליברמן שהוסיף: "כדאי שהקואליציה תדגיש באופן חד וברור שאין כוונה להחיל ריבונות ישראלית. אני אומר את זה בצורה הכי ברורה קיבלנו מסר ישיר מארה"ב שהחלת ריבונות תביא למשבר עם הממשל החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר