החוקר זלזל במתלונן

המשטרה התמהמה - תוקף הילדים מרמות נמלט לאומן

לפני כחודש הוגשו תלונות למשטרה נגד 'שייע', המשטרה סירבה משום מה לעצרו, כעת מתברר כי כמה ימים אחר כך הוא עלה עם דרכונו על טיסה לאומן שבאוקראינה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילומסך: מתוך פייסבוק)

'שייע', תושב רמות שתקף באופן חמור ילדים בשכונה במשך שנים רבות, ברח מהארץ לאוקראינה. הוא ניצל את העובדה שהמשטרה החליטה משום מה שלא להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, אף שהגיעו אליה עדויות רבות בעניינו, כולל ראיות והקלטות בהן הוא מודה במעשיו החמורים - ונמלט לאומן.

לפני חודש בדיוק הוגשו נגד החשוד שלוש תלונות למשטרה. על פי הפרסום ב-ynet תושבים בשכונת רמות הבחינו בו מתפלל בבית הכנסת כשבוע לאחר הגשת התלונות, לפני שזומן לחקירה. אך כעת מתברר כי כמה ימים אחר כך עלה 'שייע' עם דרכונו על טיסה אוקראינה.

המתלונן המרכזי נגדו, יועץ התקשורת יעקב סלע, מגלה בראיון ל-ynet: "אמרתי לחוקר שהוא עלול לברוח לחו"ל, והוא הסתכל עליי במבט של 'סמוך עליי, אני יודע את העבודה שלי'. כששאלתי אותו מה צריך לעשות כדי שיוציאו נגדו צו עיכוב מהארץ הוא ענה לי – 'אתה צריך ללכת לעבוד וללמוד להיות חוקר כמה שנים'".

במשטרה סירבו להתייחס לדברים בנימוק שמדובר בפרטים הנמצאים תחת חקירה.

כזכור, במהלך כתבה לערוץ 10 על הנושא, ערך סלע עימות טלפוני עם שייע שהודה כי הוא ממשיך לפגוע בילדים וזאת לטענתם בידיעת רב השכונה.

במהלך השיחה הטלפונית בין יעקב סלע ו"יוסי" - מותקף נוסף בשם בדוי - שייע הודה בתקיפת ילדים נוספים, האחרונה שבהן - לפני חצי שנה, אחותו של יוסי. שייע התחנן בפניהם שלא יפנו למשטרה. יוסי, זעק בטלפון: "בכל המשפחה שלי? בכל המשפחה שלי פגעת? אין לך בושה?".

שייע שלח אותם לרב בשכונה, שלטענתו יודע וזימן אותו לשיחות בעבר ואפילו הזהיר אותו כל הזמן.

בשיחה עם אריאלה שטרנבך ב-ynet, אמר הרב: "אני לא הזהרתי, לא ידעתי על זה. רק לפני שהוא התחתן נתתי לו עידוד, (כי) ברגע שהוא מתחתן אז הוא בכלל אחרת לגמרי. ידעתי שיש לו בעיות אבל לא ידעתי פרטים".

הרב שמע שהוא הודה במקרים נוספים ואמר: "אבל הוא התחתן. אם הוא התחתן, נראה לי שאין מקום לחשש, ואם יש מקום לחשש אז אפשר לטפל בו. זה מה שאני חושב. אני דיברתי איתו לפני החתונה. אמרתי לך, שהרגשתי עליו קצת ירידה".

הרב הוסיף והסביר כי "אם יש בן אדם שמסתובב ומסוכן לציבור צריך לטפל בו. פה אני לא מרגיש הוא מסוכן, הוא התחתן".

אם הוא התחתן, זה אומר שהוא לא יפגע שוב בילדים?

הרב: "הוא לא יפגע, לא נראה לי. אני יודע רק מהמחנכים שלו שאומרים שהוא לא חשוד בכלל עכשיו. אני מסביר לך שאם את מדברת על חשש של מזיק, לדעתי אין שום חשש בגלל שהוא התחתן".

מאוחר יותר, בשיחה נוספת, אמר הרב: "לא אמרו לי אף פעם דברים שעכשיו מספרים לי, לא אמרו לי. לא סיפרו לי ולא אמרו לי דברים שעכשיו אני שומע. לא אמרתי אף פעם שאסור להתלונן. אם יש דברים שבאמת חייבים להתלונן, אז חייבים להתלונן. לא אמרתי אף פעם דבר כזה. זה שקר וכזב".

הוריה של הילדה הקטנה שנפגעה לפני חצי שנה ושל יוסי שנפגע בעבר הרחוק, סירבו להגיש תלונה במשטרה בגלל שהרב, לדבריהם, לא מאשר להם להתלונן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר