"חוב קדוש"

קרן צדקה להורים המתעללים: "משפחה חשובה; זו עלילה"

ימים לקראת הגשת כתב האישום נגדם, בקהילה של בני הזוג החשודים בהתעללות בילדיהם תומכים בהם. לצד התרמה להליך המשפטי, גוייסו גם רבנים שקבעו: "העלילו עליהם עלילה" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Kobi Gideon / FLASH90)

פרשת בני הזוג ממרכז הארץ שנעצרו לפני מספר שבועות בבית החולים שיבא בתל השומר בחשד להתעללות בבנם הסובל מניוון שרירים, ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי כאשר הדעות חלוקות באשר לאשמתם של ההורים לכאן ולכאן.

במקביל, מתברר כי ההורים שעדיין נמצאים במעצר ויוגש נגדם ביום חמישי הקרוב כתב אישום, זוכים לגיבוי חד משמעי מהקהילה לה הם משתייכים.

בבית הכנסת בו מתפלל האב החשוד נתלתה מודעה עם הלוגו הרשמי של בית הכנסת: "נא הרבו בתפילה ותחנונים עבור ידידנו היקר והחשוב הרב חנוך בן דבורה ורעייתו רות בת בשמת הנמצאים בצרה גדולה".

"ידידינו היקר והחשוב" (באדיבות המצלם)

בנוסף, מתברר כי בשל העלויות הגבוהות של עורך הדין והתהליך המשפטי, קוראים רבנים לתרום צדקה למשפחה, ומכנים את הפרשה כ"עלילה של ממש".

רב הקהילה, הרב יום טוב ליפא ליוש, כתב: "משפחה חשובה עד מאוד שהעלילו עליהם עלילה והמהומה רבה, רבה המהומה ואנו לא נדע מה נעשה, עלינו השכנים מוטל חוב קדוש להיחלץ לעזרתם. מאחר ובלית ברירה נאלצה המשפחה לשכור עורך דין ששכר עמלו מרובה, והכרח לא יגונה. לעת כזאת שחרב מונחת על צווארם נבקש מכל אחד ואחד שהאפשרות בידו להתאמץ בנתינת יד".

פרופ' אשר ברזילי על המקרה (צילום: רותם אליזרע, ynet)

גם הגאון רבי יהודה סילמן כתב מכתב מיוחד בו הוא קורא ל"אחינו נדיבי העם, היות שבניו של הרב הידוע לתח וירש מובהק נמצא בצרה גדולה ובחשש מעונשים חמורים ולצורך הצלתם זקוקים לסכומים גדולים שאין בכוחו של האבא להשיגם הרי יש בזה הצלה ופ"נ ממש של משפחה שלימה בישראל להקים קרן ולעזור ככל האםשר בגוף ובממון להצילם". הרב סילמן מברך את כל התורמים ש"יזכו לבני חיי מזוני ורוב נחת מגורות ישרים".

מכתבו של הרב סילמן (באדיבות המצלם)
המכתב של הרב ליוש (באדיבות המצלם)

לדברי עסקנים בקהילה, "לא מדובר בדבר חריג אלא במצווה נדירה ומיוחדת. מרבית התושבים סבורים שנעשה להם עוול עצום וכי מדובר בעלילה של ממש".

"בכל מקרה", הם מציינים: "גם אם אכן ההורים עשו מעשה שלא ייעשה, עדיין מה אשמים הילדים הקטנים ומי ידאג כעת שיגדלו כראוי".

כזכור, ההורים עצמם הכחישו בכל הדיונים בבית המשפט את דבר ההתעללות. לטענת האם, היא בסך הכל רצתה לעזור לילד להחלים מהר יותר, ולטענת האב, הוא הוריד לילד את החיתול רק כי רצה למדוד לו חום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר