דובר הבית הלבן

"אנו בטוחים שאובמה עקב אחר טראמפ"

דובר הבית הלבן התייצב מאחורי הבוס שלו והגן על טענתו כי הנשיא הקודם ברק אובמה עקב אחריו בעת מערכת הבחירות והאזין לשיחותיו במגדל טראמפ. בינתיים, אין הוכחות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ חותם על הצו הנשיאותי החדש על הגירה ממדינות ערב (צילום: הבית הלבן)

טראמפ פרנואיד או מחזיק במידע השווה לפצצה אטומית? דובר הבית הלבן שון ספייסר הגן היום (ב') על טענתו של הנשיא דונלד טראמפ ואמר כי "אין ספק" שממשל אובמה ניהל מעקב אחרי קמפיין הבחירות שלו, למרות שאין ראיה מוצקה שמוכיחה את הטענה החמורה.

"אין בכלל שאלה שמשהו קרה. השאלה היא אם היה מעקב, ציתות או משהו אחר", אמר ספייסר בתדרוך היומי לכתבי הבית הלבן. "יש מספיק דיווחים שמצביעים משמעותית על כך שמשהו קרה".

ספייסר אמר כי הנשיא ביקש מהקונגרס לחקור אם ברק אובמה הורה לאנשיו לצותת לטלפונים שלו במגדל טראמפ בניו יורק - אך סירב להתחייב שהנשיא יקבל את תוצאות החקירה. ספייסר הוסיף שיש מספיק דיווחים בארה"ב שמחזקים את ההערכה שממשל אובמה ניהל מעקב אחרי הקמפיין הרפובליקני.

מנגד, ראש ה-FBI ג'יימס קומי טוען כי מדובר בהאשמה שקרית. קומי דרש ממשרד המשפטים לדחות את ההאשמה על הסף. ספייסר אמר הערב כי הוא "בטוח כמעט ב-100%" שטראמפ וקומי לא שוחחו על טענתו של הנשיא.

טראמפ הדהים בסוף השבוע כשצייץ בטוויטר: "נורא, בדיוק גיליתי שאובמה צותת לי במגדל טראמפ מעט לפני הניצחון. הוא לא מצא כלום. זה מקארתיזם. אני מתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה האזין לטלפונים שלי באוקטובר, ממש לפני הבחירות. האם זה חוקי שנשיא מכהן יצותת במהלך מרוץ הבחירות? זהו שפל חדש. כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך הליך הבחירות הקדוש. זה כמו פרשת ווטרגייט. אדם רע!".

הרפובליקנים חושדים שההאזנה הייתה במהלך החקירה והחשד שרוסיה התערבה במערכת הבחירות. ראש המודיעין הלאומי לשעבר, ג'יימס קלאפר, הכחיש את הדברים. בהודעה רשמית שפרסם דובר של אובמה נאמר כי "לא הנשיא אובמה ולא שום גורם אחר בבית הלבן הורה אי פעם לצותת לאזרח אמריקני כלשהו. כל טענה אחרת היא פשוט שקר".

הדובר, קווין לואיס, הוסיף: "כלל בסיסי בממשל אובמה היה ששום גורם בבית הלבן אינו מתערב לעולם בשום חקירה עצמאית שעורך משרד המשפטים". דובר הבית הלבן לשעבר, ג'וש ארנסט, טען היום כי מדובר בספין. "ככל שהסקנדל יותר גדול כך הציוץ יותר שערורייתי".

גם היום התקשו גורמים בבית הלבן להגן על טענתו של טראמפ שאובמה ציתת לטלפונים שלו, בעיקר מכיוון שלא ברור על מה הוא מסתמך והנשיא עצמו לא נידב את המידע. הגורמים לא ציינו מהיכן מגיע המידע, ככל הנראה כי הם פשוט לא יודעים.

שרה האקבי סנדרס, מדוברות הבית הלבן, אמרה כי בבית הלבן "רוצים לדעת בוודאות" אם המידע אכן נכון. כשנשאלה מהיכן טראמפ קיבל את המידע הזה היא השיבה שייתכן שהוא "קיבל גישה למסמך שאני לא יודעת עליו".

היועצת הבכירה של הנשיא קליאן קונווי אמרה כי "מקורות חדשותיים אמינים" מחזקים את טענתו של טראמפ, אך גם היא אמרה שאינה יודעת מהיכן הגיע המידע המקורי. כשנשאלה על האמינות של טראמפ בנושא אמרה: "הוא נשיא ארה"ב, יש לו מידע ומודיעין שלשאר האנשים אין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר