תמלילים מביכים

חקירת הרצוג במשטרה: "הייתי מחומם על יחימוביץ' ומתוסכל"

פרשת הרצוג, שכבר נסגרה ללא אישום נגדו, עדיין מביכה את יו"ר המחנה הציוני, שמתמלילי חקירתו שנחשפים היום מתברר כי אמר שוב ושוב "לא ידעתי" ו"לא הייתי קשור" (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרצוג ויחימוביץ'. ארכיון (צילום: Amir Levy/FLASH90)

לפני כשנה, ב־18 באפריל 2016, הגיע יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג למשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, בלוד, לחקירה ארוכה בחשד לקבלת תרומות בניגוד לחוק בסכום של 40 אלף שקלים - שמימנו קמפיין שלילי נגד ח"כ שלי יחימוביץ' בהתמודדות ביניהם על ראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

כידוע, בסופו של דבר החליטו בפרקליטות ובמשטרה לסגור את התיק נגדו. היום (שלישי) נחשפים ב'ידיעות אחרונות' תמלילי חקירתו, ואלו מביכים למדי.

"לא ידעתי" ו"לא הייתי קשור" היו המוטיבים המרכזיים בתשובותיו של הפוליטיקאי הבכיר שהפיל את האחריות על יו"ר המטה שלו, שמעון בטאט. כמה ימים אחר כך הוא התייצב לעימות מול עו"ד דניאל כהן, פעיל במפלגת העבודה ומי שהוביל בפועל את הקמפיין נגד יחימוביץ'.

החוקרים, בראשות סגן ניצב יורם נעמן, פתחו את דבריהם בהצגת גרסתו של דניאל כהן כפי שנגבתה ממנו: "אנחנו אומרים לך שדניאל כהן סיכם איתך על תפקידו כאחראי על הקמפיין הנגטיבי", הטיח החוקר ביו"ר המחנה הציוני.

הרצוג: "כפי שאמרתי לא ידוע לי על קמפיין נגטיבי. לעולם לא סיכמתי עם דניאל כהן את מה שאתם מתארים".

החוקר מצטט מתוך עדותו של כהן: "בוז'י ידע שאני עושה קמפיין שלילי אבל לא ידע את הפרטים. בוז'י אמר לי שהוא רוצה שאשתלב בקמפיין כי יש כאן צורך בקמפיין שלילי, ובטאט סגר מולי את הפרטים".

הרצוג: "תשובתי מאוד ברורה. הוא, דני כהן, סיפר לי שהוא מקיים קמפיין שלילי נגד יחימוביץ'. אמר לי שהוא יפעל לחיסולה של יחימוביץ' מבחינה פוליטית. כשהוא ישב איתי לא ידעתי אם יהיו בחירות, אם בכלל אתמודד, ובאוגוסט עוד הופעתי בפני הוועידה ודרשתי לדחות את הבחירות".

החוקר חוזר להקריא מעדותו של כהן: "בוז'י אמר לי שהוא רוצה שאשתלב בקמפיין כי יהיה כאן צורך אמיתי לקמפיין שלילי. הוא אמר חד משמעי".

הרצוג: "לא סיכמתי עם דני כהן שישתתף בקמפיין, בטח לא בקמפיין שלילי. הקמפיין השלילי שהוא ניהל וסיפר לי עליו באופן טבעי שירת אינטרס שלי, כי הייתי מחומם אז על שלי יחימוביץ' ומתוסכל. אבל לא גייסתי אותו לכך ולא שלחתי את בטאט לסגור איתו. שורה תחתונה, דני כהן ניהל קמפיין עצמאי ואין לי קשר למעט שידעתי כמו רבים שהוא מנהל מסע נקמה. לא שלחתי אף בנאדם לנהל שיג ושיח".

במהלך עימות שנערך אחר כך בין הרצוג לבין כהן, הקריא החוקר מעדותו של כהן: "בוז'י ידע על הקמפיין השלילי אבל לא ידע פרטים. הסיכום שלי עם בוזי' ובטאט שאני מנהל קמפיין שלילי".

החוקר להרצוג: "מה התייחסותך?"

הרצוג: "דני כהן רואה לוחות זמנים שונים מהמציאות ולא מדייק בניתוח המצב. ידעתי שנעשה קמפיין שלילי חודשים לפני הפריימריז ולא במהלך הפריימריז. הוא סיפר לי על הקמפיין הזה, כמי שבאותה עת מאס בשלטון יחימוביץ'... הוא טועה טעות מרה. גם ככה כל הסיפור שהוא בנה זה פגיעה חמורה בי".

לגבי הכסף שמימן את הקמפיין, הסביר כהן: "זה בוצע בהתאם לסיכום עם בטאט. הוא (איש העסקים גלעד רמות) שלח את הצ'קים. אמר שהוא עזר לבוז'י. העובדה שגלעד רמות נתן את הכסף לי, זה לא עבור שירותים משפטיים. זה היה עבור הקמפיין השלילי".

הרצוג: "אני חושב שדני כהן מציג תיאוריה מהיום הראשון. כתוב בחשבונית 'שכר טרחה'. אני לא צריך לקבוע אם דני כהן בנה גרסה או לא".

יצויין, כי בפרשה זו החליטה המשטרה שיש מקום להעמיד לדין את בטאט על עבירות של רישום כוזב במסמכים וקבלת תרומה אסורה, ואת איש העסקים גלעד רמות - שעל פי החשד מימן את התרומה האסורה.

תגובתו של הרצוג לידיעה כפי שפורסמה ב'ידיעות אחרונות': "מחמת הזהירות עלינו להדגיש שהדלפה מסוג זה איננה תקינה, ובכל מקרה נציין שהחומר אינו נמצא בידיו של הרצוג, ולכן הוא איננו יכול להתייחס לאמיתות המידע באופן מלא או חלקי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר