פרסום ראשון

הבנות בעניין תלמידי ישיבות היוצאים לחו"ל לחגים

הקלה גדולה ובשורה של ממש לתלמידי ישיבות היוצאים לחו"ל לקראת החגים, בעקבות הבנות אליהם הגיעו בוועד הישיבות מול משרד הביטחון • בפנים: המסמך המלא (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יו"ר ועד הישיבות הרב קאופמן (צילום: בעריש פילמר)

פרסום ראשון: הבנות מקדימות והתחשבות בעניינם של תלמידי הישיבות היוצאים לחו"ל לקראת החגים, אליהם הגיעו בוועד הישיבות מול משרד הביטחון.

הקלה גדולה נרשמה בקרב תלמידים רבים בעולם הישיבות עם הגעת ההודעה על ההבנות המקדימות שהשיגו ב'ועד הישיבות' בנוגע לסוגיית תלמידי הישיבות בעלי אזרחות ישראלית הנוסעים לחו"ל לקראת החגים, והצורך בהתחשבות עמם בעניינים שונים, בין היתר במספר ימי השהות המצטברים בחו"ל לצורך מעמד תורתו אמונותו וזאת עוד טרם אישור התקנות לחוק דחיית הגיוס.

על פי הסיכום וכפי שהיה בעבר, ראש הישיבה הוא שיחתום על המלצתו ועל אישורו ליציאת התלמיד מהארץ ועל מספר הימים שבכוונתו לשהות שם.

בהודעת ועד הישיבות לראשי הישיבות החתומה על ידי הרב חיים אהרון קאופמן יו"ר ועד הישיבות הנחשפת כאן ב"כיכר השבת" מתריעים בארגון על כך, שללא היתר יציאה מהארץ מוסדר מסתכן התלמיד בהסרת מעמדו כתלמיד ישיבה שתורתו אומנותו, ומלבד זאת הרי שהוא עוד חב לאחריני בכמה אופנים, ומבקשים להקדים וליידע בזה את התלמידים למען יוכלו להסדיר הכל על הצד היותר טוב.

בוועד הישיבות מפרטים בהודעתם כי "לעת עתה, תלמידים בטווח הגילאים 22 – 18 יכולים לקבל אישור ליציאה למשך זמן שלא יעלה על 60 יום במצטבר (ז"א 60 יום בס"ה לכל ארבעת השנים האלו). מגיל 22 ומעלה למשך זמן שלא יעלה על 30 יום לשנה. על יציאות שחורגות מזמנים אלו (למטרות שמחה וכיו"ב) נדרש אישור חריג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר