ממה התפעל ח"כ משה גפני בביקורו בצפת? תיעוד

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ערך ביקור בעיר צפת יחד עם סגר"ע ב"ב מנחם שפירא והביע התפעלות ממה שראו עיניו. "צפת בפריחה תורנית שלא נראתה שנים רבות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני קובע מזוזה בצפת (באדיבות המצלם)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ערך השבוע ביקור בעיר בצפת יחד עם מנהל המחלקה המוניציפלית של 'דגל התורה' מנחם שפירא, והתפעל מהפריחה התורנית שיש בעיר.

בין היתר ביקר גפני ב'ישיבת צפת', בראשות הרב הגאון רבי מרדכי דב קפלן הכוללים תלמוד תורה בניהולו של הרה"ג רבי זליג דיסקין, בית ספר, גני ילדים וכולל אברכים. במהלך הביקור נערך מעמד 'חנוכת הבית' לארבע כיתות חדשות שנבנו עבור תלמוד התורה.

"זו צפת שלא הכרתי מעודי", אמר גפני, "ניכר לעין שיש כאן מוסדות תורניים איכותיים במיוחד, דבר שמעניק אופציה מצוינת למגורי משפחות בני תורה בעיר. חשוב שאנשים יידעו זאת". עוד ציין גפני כי "זכות ראשונים שמורה גם לכולל האברכים החשוב "נחלת נפתלי" בראשות הגאון רבי שמואל אביגדור פייבלזון שליט"א".

שפירא דיבר על התפתחות המוסדות, דבר הגורם לפתרון הדיור והגעת אברכים וזוגות צעירים חדשים לעיר לאור המרחב הקהילתי והתפתחות הכוללים והמוסדות.

הסיור התקיים יחד עם חברי מועצת העירייה ובכיריה, ובהם מנכ"ל העירייה רוני בן אבו, גזבר העירייה משה מדר, יו"ר מחלקת חינוך מוטי כהן, כן השתתף בסיור פרג' פראג' האחראי על תחום בינוי במשרד החינוך.

"כל שנה מתווספים למוסדות כמאה תלמידים חדשים והמבנים הנוכחיים אינם נותנים מענה אף לא למצב הקיים, ויש צורך דחוף לשבת ולטכס עצה איך לתת מענה של מבני קבע למוסדות, כדי שלא יעמדו במצב של שוקת שבורה כל שנה מחדש", אמר גפני במהלך הסיור.

במהלך הביקור הוצגו הנתונים של מוסדות 'ישיבת צפת' מהם עולה כי לעת עתה לומדים 574 תלמידים במוסדות, וכ-90 אברכים בהיכל הישיבה השוכן מעל מבנה הת"ת שבעיר העתיקה.

גפני השתתף גם ב'סיום מסכת' שנערך על ידי האברכים ואמר כי "יש למשפחות המתגוררות כאן זכות מיוחדת. הן מחיות את ההיסטוריה הרוחנית העשירה של בירת הגליל מימות מרן הבית יוסף זיע"א. אילולא הן – העיר הזו הייתה 'נעלמת' רוחנית כמו עוד ערים ברחבי הארץ.

"את הביקור הראשון כדי לעשות חיילים למען 'דגל התורה'", גילה גפני, "עשיתי כאן – בעיר הקודש צפת, בביתו של רבה הגאון רבי שמחה קפלן זצ"ל. ניתן לומר שלא היו פה כמעט חיים רוחניים. משפחות בודדות של בני תורה התגוררו כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר