חינוך לא תורני

בנט: "רוב ילדי בית הספר הממלכתי-דתי נחשפו לתכנים אסורים בסמארטפון"

מצב קטסטרופלי מתאר היום שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. לדבריו, הוא עצמו נכח בבתי ספר בהם הודו הילדים כי הם גילו תכנים קשים במכשיר הסמארטפון שלהם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום: שאטרסטוק)

"יש איזו תחושה שהאייפון זה המרחב הפרטי של הילד, שאנחנו לא מתערבים. לא. אני לא מקבל את זה. תתערבו, תשיגו את הקוד הסודי, תדרשו, תבדקו", אמר היום (שלישי) שר החינוך נפתלי בנט.

לדבריו, "זו אחריות שלנו לילדים שלנו. חמש שעות ביום בתוך הדבר הזה - זכותנו וחובתנו לדעת מה קורה שם. אז אנחנו במערכת החינוך - בשותפות איתכם ההורים - הולכים על זה בכל העוצמה, כי אני רואה בזה באמת אתגר ואיום שאנחנו חייבים לטפל בו ואנחנו נצליח", הוסיף בנט.

שר החינוך סיפר על ביקור פתע שערך בבית ספר ממלכתי בתענכים ובבית ספר ממלכתי-דתי בגבעת שמואל, שם שאל 'לכמה מכם יש סמארטרפונים?' ו"בשני בתי הספר התוצאות היו זהות. לכל הילדים היו סמארטפונים. אחר כך שאלתי 'כמה מכם נחשפו לתכנים אסורים' ושלושה רבעים מהילדים הרימו יד. שאלתי 'כמה מכם נחשפו לאלימות קשה מאוד ברשת?' עוד פעם, בערך שלושה רבעים. ואז תיארתי שיימינג - כמה מכם היו שותפים או נחשפתם? בערך שליש ואני חושב שיותר".

"זה מרסק את הנפש של הילד, את הנשמה", הדגשי שר החינוך והוסיף כי "זה יכול להוביל להתאבדות ובוודאי לקשיים נפשיים מאוד קשים. לראות סרטון עריפה של דאעש בגיל צעיר הופך אותך לאדם פחות רגיש וטוב, פוגע עמוקות בנפש".

"אני רואה בסוגייה הזו סכנה מיידית וברורה לילדי ישראל. מפה אני מודיע: אנחנו במערכת החינוך לוקחים על זה אחריות, אנחנו ניקח ולוקחים הובלה לאומית בלטפל בזה", סיים בנט את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר