מהלכים אימים: פסיקת בית המשפט גזר דין מוות

ב"חיפה כימיקלים" מנסים למנוע ברגע האחרון את ריקון מיכל האמוניה וטוענים כי המפעל יסגר אם מיכל האמוניה ירוקן. בחברה דורשים מהמדינה להשתתף בעלויות (חדשות, בארץ)

הפגנות העובדים בחיפה כימיקלים (צילום: יוסי זמיר פלאש 90 )

הוראת בית המשפט לחברת חיפה כימיקלים לרוקן את מיכל האמוניה במפרץ חיפה - גוררת עמה כעת עימות נוסף בין המדינה לחברה. החברה המפעילה את המיכל דורשת מהמדינה להשתתף עמה בעלויות העברת המיכל לדרום הארץ, ובנוסף לשאת עמה בנטל עלויות פיטורי העובדים.

במפגש שערכה הנהלת החברה עם נציגי העובדים, נאמר להם כי הם בסכנת פיטורין שכן המפעל אמור להיסגר בקרוב. כבר בימים הקרובים, על פי ההערכות, צפויים 900 העובדים לקבל מכתבי פיטורין.

מנכ"ל החברה אמר במפגש: "לצערי אם נמשיך לגרור רגליים ולא יהיה לנו פתרון, אז אנחנו ניאלץ לסגור את המפעל וזה לא אנחנו, הממשלה סוגרת לנו את המפעל אבל ככה גם מציגים את זה: אתם הממשלה, אתם יכולים לסגור. תסגרו את המפעל, אנחנו הורסים את העובדים. אם כל אחד מהעובדים עכשיו אחרי השיחה הזאת ילך הביתה, כל אחד יחפש אלטרנטיבה - החברה הזאת תקרוס מהר מאוד. אם לא נישאר מאוחדים היא תקרוס לגמרי. אם כל אחד יתחיל למצוא את מקום העבודה אחר שלו אז היא תקרוס".

סגירת מיכל האמוניה, על פי דרישת בית המשפט, תביא לסגירת חברת חיפה כימיקלים ולפיטורי 2,000 עובדי החברה - כך טוענים בחברה.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "חיפה כימיקלים מנסה להלך אימים על המשק אלא שבית המשפט קבע נחרצות כי מערך האמוניה מהווה סכנה ממשית לחייהם של מאות אלפי תושבים ולכן חובה לסגור אותו. קיימות חלופות מיידות ונגישות לאמוניה אלא שחיפה כימיקלים דואגת רק לרווחיה ולא לעובדיה. מוטב שמדינת ישראל תשקיע את כספה לא באילי הון כי אם בעובדי המפעל".

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "ללא אספקת אמוניה, חיפה כימיקלים עומדת בפני סגירה. הנהלת החברה עושה בימים אלו כל שביכולתה על מנת למנוע זאת".

יהודה פרץ, יו"ר ועד עובדי חיפה כימיקלים, מסר בתגובה: "ההנהלה עדכנה אותנו שללא פתרון המפעלים יסגרו בתחילת אפריל וכאלף עובדים בצפון ובדרום יפוטרו מיידית. כל מה שאנו מבקשים הוא זמן קצוב במהלכו כל הגורמים הרלוונטיים יחליטו על הפתרון הדרוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר