חזית חדשה

ליצמן נגד סופר-פארם: 'מחללת שבת; שתמכור רק תרופות'

שר הבריאות יוצא במלחמה נגד רשת 'סופר פארם' בשל חילול שבת קודש ופנה לגורמים משפטיים לבדוק את דרכי הפעולה. גורמים חינוכיים מצטרפים ותוקפים את בעיות הצניעות ברשת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סניף של רשת 'סופר פארם' (צילום: משה שי פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא במלחמה נגד רשת 'סופר-פארם' שלטענתו מחללת שבת בריש גלי ובפרהסיה, במכירת מוצרים שונים לבית ואפילו ביטוחי נסיעות, זאת תוך כדי שהרשת מנצלת את ההיתר שניתן לה למכור תרופות בשבת.

בעיתון "ישראל היום" מדווח הבוקר (רביעי) הכתב יהודה שלזינגר כי השר ליצמן מתח ביקורת על פעילות הרשת, אשר לטענתו אינה מסתפקת במכירת תרופות אלא במסחר מלא בניגוד לחוק.

לפי הדיווח, בימים האחרונים פנה שר הבריאות לגורמים משפטיים על מנת לבדוק אילו צעדים מעשיים הוא יכול לנקוט נגד סופר פארם.

ליצמן טוען כי לסופר פארם ניתן אישור חריג לעבוד במהלך השבת כדי שאפשר יהיה לרכוש תרופות בעת הצורך בפרט כמובן במקרים של פיקוח נפש, אלא שברשת הרחיבו בשנים האחרונות את המוצרים הנמכרים למוצרים שלהם לא זקוקים לצורך בריאות - ובהם מוצרי קוסמטיקה ואיפור וכן מוצרים לבית.

בסביבתו של ליצמן אמרו לישראל היום כי "מאז האישור למכור תרופות בשבת הם הגדילו את ההיצע, עד כדי שהיום מתנהל שם מסחר כמו בקניון. מוכרים שם מוצרי ניקיון, צעצועים, מחבתות או כרית לצוואר לטיסה - ואפילו ראינו שהם מוכרים ביטוחי נסיעות במבצע. זה בטח לא קשור לתרופות שצריך בדחיפות בשבת".

במקביל, נודע ל"כיכר השבת" כי גורמים חינוכיים תוקפים את פגיעתה של הרשת בענייני הצניעות והשמירה על הקדושה. לדבריהם מערבים ברשת בין מוצרים הנחשבים בעייתיים לבין מוצרי צריכה בסיסיים מה שגורם לחשיפה בלתי ראויה של מראות שאינם צנועות עבור אנשים חרדים.

"הבעייה הגדולה שהם שמים את המוצרים הבעייתיים הללו ליד מוצרי תינוקות לדוגמה וכך זוג חרדי שנכנס עם ילדים לרכוש עבור התינוק דבר מה, נתקל לא עלינו באותם מוצרים בלתי ראויים", הם מסבירים.

מרשת סופר פארם נמסר אתמול ל'ישראל היום': "אין תגובה".

במענה לפניית 'כיכר השבת', הפנו אותנו לדוברו של השר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר