"צדקת יעקב"

הצ'קים של רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל לת"ת פוניבז'

המגבית השנתית של הת"ת בישיבת פוניבז' בראשות הגר"ש מרקוביץ הונצחה על שמו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, תוך פרסום צילומי הצ'קים ששלח בעבר (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי יעקב זצ"ל (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

כמידי שנה יוצאים תלמידי ישיבת פוניבז' בימי הפורים, לבתי בוגרי וידידי הישיבה על מנת להתרימם למגבית השנתית שע"י קופת הת"ת.

בשנה זו הוכרזה המגבית בשם "צדקת יעקב" על שמו ולעילוי נשמתו של הגאון הצדיק רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל, שמידי שנה עמד לימין קופת הת"ת, והעניק מתת נכבדה לרווחתם של בני הישיבה.

גבאי הת"ת מציינים אנקדוטה מעניינת. כזכור, בשנה שעברה בימי הפורים עבר הגר"י זצ"ל טיפול רפואי סבוך, כאשר בהיכלי התורה העתירו תפילות לרפואתו בעצם יום הפורים. בשל כך נמנעה ממנו ההשתתפות השנתית בתרומה לקופת הת"ת.

בחודש אייר שיגר הגר"י זצ"ל את בנו, למעונו של ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ ובידיו סך של 364 שקל במזומן, בבקשה שכל הסכום יועבר לבחור אחד ובנתינה אחת, תוך שהגר"י זצ"ל מציין בכתב ידו כי התרומה היא: "לע"נ הגרא"מ שך זצוק"ל ולרפואת יעקב בן מרים".

בימים האחרונים נתלו ברחבי הישיבה צילומי הצ'קים של הגר"י זצ"ל מהשנים האחרונות, בקריאה לבני הישיבה להשתתף ולסייע במגבית השנתית לעילוי נשמתו.

בתחילת השבוע נכנס גבאי הת"ת הר"ר בנימין זאב מור למעונו של הגר"ש אוירבך לפתיחת המגבית השנתית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר