אילת בהרחבה: בירת התיירות תוכפל בגודלה

על פי הסכם גג שנחתם אתמול בין הממשלה לראש העיר, בשנים הקרובות ייצאו לפועל תוכניות להרחבתה לפי 2 מגודלה הנוכחי • "ההסכם יצעיד את העיר לקראת עצמאות כלכלית ויהפוך אותה למטרופולין" (תיירות)

ראש הממשלה באילת, בטקס ההכרזה (צילום: Amos Ben Gershom, פלאש 90)

בירת הנופש והתיירות הישראלית, אילת, עומדת להפוך תוך כמה שנים לכפולה בגודלה. כך נקבע בהסכם גג שנחתם אתמול (שלישי) בין עיריית אילת לבין הממשלה ורשות מקרקעי ישראל.

פרק הזמן בו זה יקרה עוד לא נקבע, בניגוד להסכמי גג אחרים שחתמה המדינה, אך על פי ההסכם המדינה תשקיע בשנים הקרובות בבניית 18,372 יחידות דיור בתשע שכונות חדשות, וכן 6930 חדרי מלון לצד פיתוח איזורי תיירות ואטרקציות בשטח כולל של של 146,268 מ"ר.

החל ממחר, על פי הודעתו של שר האוצר משה כחלון, תיפתח ההרשמה להגרלת מחיר למשתכן הראשונה באילת, כשמחצית מהדירות יוקצו לתושבי אילת. מחירן של דירות בשטח של 80 מ"ר יתחיל מ-808 אלף שקל ומחירן של דירות בשטח 100 מ"ר יתחיל מ-967 ש"ח.

נתניהו לאחר חתימת ההסכם, באילת (צילום: אביחי חדד אשדוד)

"ההסכם הזה יזניק את העיר אילת, יכפיל את מספר התושבים שלה ויאפשר לה להתפתח ולייצר אזורי תעסוקה חדשים", אמר כחלון בטקס החתימה שכלל את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בכירים מעיריית אילת ועוד.

"הסכם הגג שאנו מציינים היום, יחזק את כלכלת אילת ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות", אמר גלנט. ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, הביע את תקוותו שההסכם יביא למפנה דרמטי בכל מה שקשור לבניית תשתיות על בעיר, והוסיף "ההסכם יצעיד את העיר לקראת עצמאות כלכלית ויהפוך אותה למטרופולין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר