סיבוך נדיר

טרגדיה בשערי צדק: שני תינוקות נפטרו בלידתם

בתוך שבוע נפטרו בלידתם שני תינוקות, כתוצאה מסיבוך נדיר הקורה אחת לחמישה עשר אלף לידות, אך רופאי ביה"ח שערי צדק, בטיפולם המהיר, למנוע נזק בלתי הפיך ליולדות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

שבוע עצוב וטרגי עובר על אגף הנשים והיולדות של המרכז הרפואי שערי צדק. באגף היולדות הגדול ביותר בישראל מתרחשות מדי שנה כ-22 אלף לידות, רובן המוחלט מסתיים, בחסדי שמים, בשלום. אולם בשבוע האחרון בתוך ארבעה ימים נפטרו שני תינוקות במהלך לידה. בשתי הלידות, שאינן קשורות זו לזו, אירע סיבוך והתינוקות שהיו בריאים נפטרו במהלך הלידה.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' במקרה הראשון הגיעה לבית־החולים יולדת במצב של חשד למצוקת עובר, הרופאים החליטו ליילד אותה בלידה טבעית, אולם כאשר נרשמו ירידות בדופק של העובר הוחלט להעביר אותה לניתוח קיסרי.

למרות החשד שהעובר במצוקה, התעכב הניתוח הדחוף בגלל ניתוח קודם שעדיין התנהל. כאשר הוכנסה בסופו של דבר היולדת לחדר הניתוח התברר כי מאוחר מידי בשל קריעה של הרחם, הרופאים ביצעו בעובר החייאה אולם למרבה הצער הוא נפטר.

במקרה השני, שהתרחש ימים ספורים לאחר מכן, טופלה יולדת שהגיעה במצב של לידה מתקדמת ביותר. בעת הלידה הבחינו הרופאים כי הדופק של התינוק מאט, והוחלט להעבירה לחדר ניתוח, אולם גם במקרה הזה התברר שהרחם נקרע במהלך הלידה. גם התינוק הזה נפטר למרות ניסיונות ההחייאה שבוצעו בו.

בבית החולים ציינו כי מצב של קרע חמור ברחם דבר שגורם לחנק מיידי — הוא נדיר ביותר. בשני המקרים הצליחו הרופאים להציל את הרחם, והנשים יוכלו בעזרת השם להרות וללדת שוב בעתיד.

פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל אגף נשים ויולדות בשערי צדק, אמר אמש: "מוות של עובר במהלך לידה הוא נדיר בכל בית־חולים. קרע ברחם הוא אירוע שקורה, אבל ברוב המקרים מסתיים ללא נזק. לצערי הרב, שני התינוקות לא שרדו את ההחייאה. עומס הוא לא סיבה לאסונות כאלה. כולנו עובדים בקצב מהיר כבר הרבה שנים, ועושים רפואה בטוחה ואחראית, על פי פרוטוקולים קפדניים. מה שקרה השבוע היה פשוט מזל רע. הצוות שלנו במצב קשה מאוד בעקבות שני האירועים הכואבים הללו".

מבית־החולים נמסר בתגובה: "קרע מורכב של רחם לא מצולק מתרחש, על פי הספרות הרפואית, אחת ל־15,000 לידות. קרע של רחם מצולק מתרחש מדי 2,000 עד 2,500 לידות, ובשערי צדק עוד פחות — רק 1 ל־3,500 לידות. לצערנו בשבוע האחרון אירעו שני מקרים שהסתיימו במות העוברים. הודות לכירורגיה מיומנת ניצל הרחם בשני המקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר