לקראת בין הזמנים:

נשלמות ההכנות לשבוע הכרות לחרדים עם השירות הצבאי

ביוזמת משרד הבטחון, אגף ביטחוני חברתי, תערך תכנית גדנ"ע בת ארבעה ימים ברמת הגולן: אימונים צבאיים, מפגשים עם רבנים והיכרות עם עולם התוכן הצבאי. במשרד הבטחון מדגישים כי הבאים לגדנ"ע לא מחוייבים לוותר על מעמד בן הישיבה (חרדים במדים, שיווקי)

גדנ"ע נצח יהודה - מחזור ב' (צילום: יחצ)

בימים אלו הולכות ונשלמות ההכנות משרד הבטחון ופיקוד מרכז לשבוע הכנה והיכרות עם מסלולי הלחימה המיועדים לחרדים רווקים (גדנ"ע - גדודי נוער). המסלול אמנם לא חדש אבל עבר שדרוג והתאמה לבני ישיבות רווקים שעזבו את הישיבה.

בגדנ"ע - שבוע ההכרות יחוו המשתתפים את החוויה הצבאית כפי שהיא מתרחשת בצבא כולל עמידה בלוחות זמנים ארוכים וצפופים ואימוני שדאות וכושר קרבי. במהלך ימי ההכרות ילבשו המשתתפים ביגוד צבאי מלא. מפקדי התכנית יהיו חרדים המתפקדים כיום ביחידות החרדיות הלוחמות.

באגף החברתי בטחוני מדגישים כי התכנית הותאמה לבני ישיבות שיצאו מהישיבה ומתלבטים בקשר לעתידם. הבחורים יפגשו את הרבנים המלווים את הלוחמים החרדיים בשירות הצבאי.

לצד אימוני הכושר, השדאות ומיומנויות צבאיות ילמדו הבחורים על השוני בין היחידות, יפגשו את מפקדיהן ויקבלו הסברים על תנאי הקבלה לאותן יחידות. כמו כן יערכו שיעורי תורה על ידי הרבנים המלווים שיעסקו גם בהלכות הנוגעות לשירות הצבאי כגון שמירת שבת בשעת מלחמה ועוד ועוד.

א' לוחם ביחידה חרדית לוחמת שהשתתף בגדנ"ע ולאחר מכן התגייס אמר לכיכר השבת כי ההשתתפות בגדנ"ע בלי הצורך לוותר על מעמד בן הישיבה ממנו הוא נהנה נתן לו את היכולת לבוא ולבדוק בנחת את מסלולי הגיוס מה שתרם לו לשקט הנפשי והבנה עמוקה של התהליך.

התכנית תתקיים בתאריך כ"ב - כ"ה אדר ברמת הגולן | להצטרפות לחץ כאן או בטלפון 03-60-90-708

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר