"מה מחבר בינינו?"

פעילים חברתיים חרדים בקמפיין אחדות חדש. צפו

בקמפיין שעלה ברשתות החברתיות בהובלת שורת ידוענים - כמו רמטכ"לים לשע', הזמר מוקי, הזמר עידן רייכל - משתתפים בתו של מרן הגר"ע יוסף, הרב בצלאל כהן ועוד. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המסר של גב' עדינה בר שלום (צילום: ארגון 'פנימה')

גב' עדינה בר שלום, בתו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, הרב בצלאל כהן, ראש ישיבת "חכמי לב", הרב מנחם בומבך, ראש המדרשה החסידית בביתר, ההיסטוריון החרדי ד"ר שלמה טיקוצ'ינסקי - זוהי רק רשימה חלקית של פעילים חברתיים חרדים רבים שהצטרפו היום (חמישי) לקמפיין תחת הכותרת "מה מחבר בינינו?".

הקמפיין שעלה ברשתות החברתיות בהובלתם של שורת ידוענים - כמו הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, הזמר מוקי, הזמר עידן רייכל, רונה רמון ועוד - הוא פרי יוזמה של 'פנימה', תנועה חברתית חדשה, במטרה "ליצור שיח ישראלי רחב, שונה, מכבד ותכליתי, סביב סוגיית הזהות הישראלית, כדי לחבר מחדש את חלקי העם השונים".

הרב בצלאל כהן, כתב במענה לשאלה "מה מחבר בינינו", כי "הדבר המשותף לכולנו הוא להמשיך את דרכו של אברהם שהיה, כדבר ה', לאב המון גויים - הוא האיש שגילה בחיפושיו את האמונה באלוקים והפיץ אותה בין כל בני האדם, ויחד עם זאת הוא האדם שגמל חסד עם כל אדם באשר הוא ואף יצא להגן והתפלל לטובת אויביו ומתנגדיו. שליחותו של אברהם בעולם לא תמה, ואנו צאצאיו מחויבים להמשיך ולהפיץ את דבר ה' בעולם, את האמונה, אהבת האדם, הסובלנות וההכרה שסופו של הטוב לנצח".

הרב מנחם בומבך בחר להתייחס לשאלה מכיוון אחר: "האתגר הגדול בימים אלה הוא כיצד לתחזק את האידיאלים הגדולים ולשמר אותם במציאות משתנה, כיצד להיות שותף ביוזמות שעוסקים בטוב המשותף ובהזדמנות הנדירה לכונן כאן חברה ממלכתית, חברה הגונה ובעלת מצפן".

"מכאן אני קורא לחברי", ממשיך בומבך וכותב: "בואו נתבונן בפני האחר, 'פנימה', וכמה חשוב שהמבט יהיה מתוך כבוד ורגישות ומתוך ההכרה בהימצאותו של האחר, היכולת שלנו להכיר בעובדה שצדיקות יתר (כפי שחז״ל דרשו: ׳אל תהי צדיק הרבה') לא מגינה על הערכים ולא מחזקת את נשמת העם אלא מפוררת אותה ופוגמת בצלמם האלוקית, יכולה לסייע לנו להמשיך לשמור אותנו כחברת מופת", כך לדבריו אותם כתב במסגרת הקמפיין המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר