"לפתוח בחקירה בגין הסתה"

מיצג "חיילים חרדים תלויים": המשטרה הסירה את הבובות

לאחר הפרסום ב'כיכר השבת' על מיצג החיילים החרדים התלויים - הודיעה המשטרה על הסרת בובה שנתלתה ברחוב יחזקאל, לאחר מכן פשטה המשטרה על מאה שערים להסרת יתר הבובות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באדר תשע"ז | 13.03.17
הבובות והפעילות להסרתן (צילום: זבולון סג., דוברות המשטרה, באדיבות המצלם)

שעה קלה לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על מיצג החיילים החרדים התלויים בשכונת מאה שערים בירושלים, הודיעה המשטרה כי הסירה הבוקר (שני) מרחוב יחזקאל בבירה בובה שנתלתה סמוך לבנין מגורים בדמות חייל צה"ל ועליה כיתוב 'חרד"ק החוצה'.

הבובה שהוסרה הועברה לבדיקת המעבדות לזיהוי פלילי במשטרה ובמקביל פועלת המשטרה אל מול פרקליטות המדינה לפתוח בחקירה בגין הסתה.

צפו: המאמצים להסרת אחת הבובות לצלילי שירת "ליהודים" (צילום: הערשי פרלמוטר)

כעבור זמן קצר פשטה המשטרה על שכונת מאה שערים להסרת יתר הבובות שנתלו, בסיוע כוחות מכבאות והצלה ירושלים. במקום התפתחו עימותים עם מפגינים, שניים עוכבו לחקירה.

בובה שהוסרה על ידי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

השרה גילה גמליאל, שיתפה בפייסבוק את הכותרת של 'כיכר השבת' שחשפה את המיצג וכתבה: "מאה שערים זה לא שטח הפקר. פניתי ליועץ המשפטי בדרישה לבדוק מי אחראי לדבר המזעזע הזה ולבא עימו חשבון. אני מזועזעת".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגיבה לפרסום ב"כיכר השבת" ומסרה כי "מדובר במעשים שיש בהם הסתה לרצח ברורה וחד משמעית נגד ציבור שבחר לתרום למדינה ולשרת בצה"ל. מעשים שכאלו ראויים לגינוי שאינו משתמע לשני פנים מצד הח"כים החרדיים ובמקביל לתגובה מהירה של רשויות אכיפת החוק.

"על המשטרה לעצור מידית כל מי שתלה בובת חייל מחלון ביתו ועל הפרקליטות להגיש נגד כתבי אישום בגין הסתה לרצח. התעלמות משמעה התרת דמם של החיילים החרדים".

אחת הבובות במאה שערים

"משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את תופעת ההסתה כנגד חיילים חובשי כיפה על רקע שירותם בצה"ל", נמסר מהמשטרה.

עוד נמסר "המשטרה משקיעה מאמצים רבים לטיפול בתופעה, הן באמצעות איסוף מידע ממוקד כנגד תופעת ההסתה נגד לובשי מדים והן במישור החקירתי לשם איתור חשודים והבאתם לדין. המשטרה תנקוט ביד קשה ותפעל למיצוי החקירה והעמדה לדין של כל מי שמעורב בכך".

מאוחר יותר מסרה המשטרה כי אותרו שתי בובות נוספות הלבושות בדמות חיילי צה"ל שנתלו על גגות בניינים באזור כיכר השבת (רחוב חוקוק וזוננפלד). "כוח משטרה בסיוע כב"ה הורידו את הבובות. במהלך הסרתן החלה התקהלות והתגודדות חרדים , חלקם ניסו לשבש את פעולת הסרת הבובות. שני חשודים עוכבו והובאו לחקירה בתחנת לב הבירה".

הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)

כפי שדווח הבוקר לראשונה ב"כיכר השבת", במהלך סיור בסמטאות שכונות מאה שערים ובית ישראל בירושלים נתקלו מבקרים רבים בבובות של חיילים חרדים כביכול כשהם תלויים על מרפסות הבתים כזכר לדמותו של המן האגגי הרשע שנתלה על העץ.

המבקרים הביעו זעזוע ושאט נפש שכן העוול הינו כפול ומכופל גם כאשר תולי הבובות משווים חיילים חרדים לשונאי ישראל העמלקים וגם העובדה שמסמלים כי דינם מוות בתלייה כגורלו של המן הרשע.

"מלבד טעם רע לפגם ומעשה שלא ייעשה מדובר פשוט בהסתה לרצח ולפגיעה בחיילים אלו", אמרו המבקרים.

"זה עלול להיגמר ברצח", מזהירים פעילים העוסקים בגיוס חרדים לצה״ל, הרואים בתופעות הללו עליית מדרגה במאבק מול המשרתים החרדים בצה"ל.

הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)
הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)
הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)
הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)
הסרת הבובה במאה שערים (צילום: זבולון סג.)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר