מיצג ההסתה בי-ם

התגובות במערכת הפוליטית לבובות החיילים: "מעשה טירוף", "הסתה לרצח"

נמשכות התגובות החריפות במערכת הפוליטית למיצג ההסתה נגד החיילים החרדים שנחשף ב"כיכר השבת". לפיד פנה לשר ארדן: "התולה צריך לבלות את הלילה הקרוב במעצר" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בובות ההסתה. הבוקר בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נמשכות התגובות החריפות במערכת הפוליטית בעקבות התמונות שפורסמו הבוקר (שני) לראשונה ב"כיכר השבת", ובהן נראות תמונות של בובות חיילים חרדים התלויות במרפסות בתים בירושלים.

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד פנה במכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וטען כי מדובר ב"מעשה אלימות דוחה, טירוף דעת שאין להשלים אתו ואין לעבור עליו בשתיקה". לדברי לפיד: "מי שתולה בובה כזו צריך לבלות את הלילה הקרוב במעצר".

במכתבו כותב לפיד לשר ארדן כי "היום נחשפנו לתמונות מזעזעות שאין אזרח במדינת ישראל שיכול להישאר אליהן אדיש. בשכונת מאה שערים שבירושלים תלו מספר בובות המחופשות כחיילים חרדים, באותה דרך בה נהוג לתלות בובות בדמות המן הרשע בחג הפורים. כל אדם שפוי במדינת ישראל, כולל רוב החרדים, אינם יכולים להישאר אדישים למראות כאלו. מדינת ישראל לא יכולה לעבור על זה בשתיקה".

"ההסתה הגוברת נגד החיילים החרדים מחייבת טיפול עמוק ויסודי כדי למנוע את התופעות הללו. מדובר במעשה אלימות דוחה, בטירוף דעת שאין להשלים איתו ואין לעבור עליו בשתיקה".

הסרת הבובות. היום (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

לפיד קורא לארדן לבצע מעצרים מיידים של מי שביצעו את המעשה: "שמחתי לראות שהתבטאת נגד תופעה חמורה ומזעזעת זו ואני בטוח כי גם אתה נחרדת לראות את המראות הללו. אך במקרה הזה אין שום בעיה לראות מאיזה מרפסות תלויות בובות התועבה האלה ולבצע מעצרים מידיים. מי שתולה בובה כזו צריך לבלות את הלילה הקרוב במעצר. אני, כמו רובם המכריע של אזרחי ישראל מצפים ממך ומהמשטרה לפעולה מיידית והחלטית".

במקביל, לבקשת יעקב וידר יו"ר המטה החרדי בליכוד וחבר נשיאות הליכוד פנתה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה מיידית ולהביא לדין את העומדים מאחורי מיצג בובות החיילים החרדים.

במכתב כותבת השרה גמליאל כי "מדובר בתמונות קשות המהוות קריאה ברורה לרצח חיילים ומגייסים חרדים, וכי זהו חלק מקמפיין מתוזמר נגד החיילים החרדים".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", בצעד חריג קיבלה המשטרה בצהריים אישור מהפרקליטות לפתוח בחקירה בחשד להסתה בתליית הבובות. במשטרה אומרים כי "מדובר בצעד שאינו שכיח והוא אושר עקב חומרת המקרה והמשמעויות הנלוות אליו".

במערכת הפוליטית עורר הפרסום סערה של ממש כאשר רבים מכל קצווי הקשת קראו למשטרה ולמערכת אכיפת החוק לפתוח בחקירה מקיפה ולהעמיד לדין את תולי הבובות המסיתים נגד חיילי צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר