שלום, תמורה

נתניהו ושליח טראמפ נועדו: הבנייה תוקפא?

השליח של טראמפ לאזור מציע לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים בתמורה להקפאות הבניה בהתנחלויות ובתמורה לאי העבר השגרירות האמריקאית לירושלים (חדשות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נתניהו והשליח האמריקאי (צילום: קובי גדעון לע"מ )

למעלה מחמש שעות נועדו אמש (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו וג'ייסון גרינבלט, שליחו של הנשיא דונלד טראמפ לאזורינו ודנו בחידוש המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים.

במסיבת עיתונאים שכינסו השניים, הם אישרו את המחויבות המשותפת של ישראל וארצות הברית לקידום שלום אמיתי ובר-קיימא בין ישראל לפלסטינים, דבר שיחזק את ביטחונה של ישראל ואת היציבות באזור.

השליח וראש הממשלה נתניהו (צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה''ב בתל אביב)

ראש הממשלה אמר לשליח האמריקני כי "הוא מאמין שתחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים, ושהוא מצפה לעבוד באופן הדוק עם הנשיא טראמפ לשם מימוש מטרה זו".

גרינבלט אמר כי "הנשיא טראמפ מחויב לביטחונה של מדינת ישראל ולמאמץ לסייע לישראלים ולפלסטינים להגיע לשלום בר-קיימא דרך משא ומתן ישיר".

בנוסף דנו האישים באפשרות להקפאת הבניה בהתנחלויות בתמורה לחידוש המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים.

גרינבלט הדגיש בשיחה כי הנשיא האמריקני מעוניין בעידוד צמיחת הכלכלה הפלסטינית ושיפור איכות החיים של העם הפלסטיני. בתום הפגישה אמר השליח האמריקני כי השיחה הייתה "מאוד חיובית ומועילה.

השליח האמריקני ייפגש היום עם יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן ברמאללה וינסה להגיע להסכמה, יצוין כי אבו מאזן ששוחח טלפונית עם הנשיא טראמפ צפוי להגיע בחודש הבא לבית הלבן ולהיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלאד טראמפ.

נראה שההצעה האמריקנית העומדת כעת על הפרק היא חידוש המשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים בתמורה להקפאת הבניה בהתנחלויות והקפאת התכנית להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, המשא ומתן יוקצב בזמן מוגדר.

כפי שנחשף אמש ב"כיכר השבת", גרינבלט ייפגש ביום חמישי עם הרבנים הראשיים לישראל ומנהיגי דתות באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר