בצל ההסתה

קצין בכיר: "תרומת החרדים לצבא - חשובה ורבה"

על רקע הסערה בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על מיצג החיילים החרדים התלויים, משבח קצין בכיר בצה"ל את תרומת החרדים ואומר כי הם עוקבים אחר הטיפול בהסתה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מיצג החיילים החרדים התלויים (צילום: באדיבות המצלם - המייל האדום)

על רקע התיעוד שפורסם אתמול (שני) לראשונה ב"כיכר השבת" על עליית מדרגה במתקפות נגד חיילים חרדים ותליית בובות של חרדקים על מרפסות הבתים בשכונת מאה שערים בירושלים, בהם הם מושווים כביכול להמן הרשע - תיעוד שעורר סערה עצומה והד ציבורי נרחב - מפרסם צה"ל על זכויות, הקלות ותנאי שירות ייחודיים שאמורים לסייע לחיילים חרדים בהתמודדות מול המתנגדים.

חשיפת "כיכר השבת":

על פי הפרסום ב-ynet, מדובר ב-600 אישורים ליציאה מהבסיס וחזרה אליו בלבוש אזרחי, וכן קו סיוע הפעיל 24 שעות ביממה שנותן מענה לאלה החשים מצוקה. בנוסף, ביחידות שבהן משרתים חרדים הוצבו מש"קי ת"ש בנים ייעודיים.

"נמשיך לפעול להגדלת מספר המתגייסים החרדים כי יש לנו צורך בעוד חיילים", אמר ל-ynet קצין בכיר בצה"ל. לדבריו "תרומת החרדים לצבא היא חשובה ורבה. אנחנו רואים בשילובם בחברה צורך אסטרטגי לאומי. כשהם באים לצבא הם רואים שהשד לא נורא, שיש תשתיות מיועדות לשירות חרדי ושאורח חייהם נשמר".

הקצין מספר כי מעת לעת מתכנסת ועדה בראשות ראש אכ"א למעקב אחר הטיפול והאכיפה נגד תופעת ההסתה. "לפי החוק צעיר חרדי יכול לקבל דיחוי ולא להתגייס, ועובדה שעוד ועוד מתגייסים".

"המשטרה משתפת פעולה באופן מלא ובמקרים חריגים גם מבצעת מעצרים ופותחת תיקים פליליים", מוסיף הקצין הבכיר. "אבל צריך להבין שהחברה החרדית מפולגת, ויש מיעוט קטן ודומיננטי שנקרא הפלג הירושלמי בראשות הרב שמואל אוירבך, שעושה הרבה פרובוקציות נגד החיילים החרדים. הם לא המיינסטרים בקהילה החרדית והתופעה לא צוברת תאוצה. רוב ההנהגה החרדית שפויה, היא נמצאת איתנו בקשר ומוקיעה את הזרם הזה", אומר הקצין.
יצויין כי בשנים האחרונות התרחשו בריכוזים החרדיים עשרות אירועים בהם חיילים חרדים או דתיים הותקפו פיזית ומילולית על ידי גורמים קיצוניים. חלקם ספגו איומים אישיים, השפלות ואפילו פגיעה ברכוש או הפגנות אל מול הבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר