מול המורדים

הרוסים פרסו כוחות מיוחדים בגבול עם לוב

על פי הדיווחים ממצרים ורוסיה, הרוסים פרסו כוחות מיוחדים בבסיס חיל האוויר הרוסי במערב מצריים. על פי ההערכות הם הגיעו כדי לסייע לצבא הלובי להתגבר על המורדים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הרוסים מחזקים את השפעתם במזרח התיכון דרך התערבות בסכסוכים האלימים באזור. עד עתה התערבו הרוסים בעיקר בלחימה בסוריה אך נראה שרוסיה פרסה בימים האחרונים כוחות מיוחדים גם בבסיס חיל אוויר במערב מצרים, סמוך לגבול עם לוב. כך מסרו גורמים אמריקניים, מצריים ודיפלומטיים לסוכנות הידיעות "רויטרס".

על פי אותם גורמים, ייתכן שמדובר בפעולה שנועדה לתמוך בצבא לוב בפיקודו של גנרל חליפה חפתר, שספג לפני כשבוע וחצי תבוסה במתקפה של בריגדות המורדים של בנגזי (BDB) על שדות נפט שהיו בשליטתו. גורמים אמריקניים רשמיים, שביקשו להישאר בעילום שם, אמרו כי ארצות הברית בוחנת את מה שנראה כמו נוכחות כוחות מיוחדים ומל"טים רוסיים בעיירה המצרית סידי בראני - כ-100 ק"מ מגבול מצרים-לוב.

מקורות ביטחוניים במצריים, אישרו כי אכן יש פעילות רוסית והוסיפו כי במקום פועלת יחידה מיוחדת רוסית של 22 חיילים, אך סירבו לפרט מה משימתם. הם הוסיפו כי רוסיה השתמשה בבסיס מצרי נוסף בעיר הנמל המזרחית יותר מרסא מטרוח בתחילת פברואר. פעילות זו לא דווחה עד כה.

דובר צבא מצרים הכחיש את הדיווחים, בעוד משרד ההגנה הרוסי לא מסר תגובה. צבא ארה"ב סירב להגיב על הדיווח שבעצם אינו קשור אליו כלל אך רק אמור להדאיג את הממשל האמריקאי על העמקת ההתערבות הרוסית באזור.

שיתוף פעולה צבאי בין רוסיה למצרים כבר נראה בשנה האחרונה. באוקטובר האחרון קיימו צבאות רוסיה ומצרים תרגיל משותף על אדמת מצרים, שנקרא "מגני הידידות 2016". מטרת האימון המשותף הייתה לתרגל לחימה בטרור. הרוסים שיגרו כ-800 לוחמים, בהם צנחנים, וכן 15 מסוקים ו-100 טונות של ציוד צבאי. חמישה מטוסי תובלה מדגם איליושין 76 העבירו את הציוד הרב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר