טור אישי

חובת השעה // הרב ישראל גליס

העיתונאים החרדים, אם יש כאלו, שיקיימו יום עיון או שבת משותפת עם העיתונאים מהרשתות החילוניות כדי שילמדו אחת ולתמיד על הערכים היהודיים מתוך מגע קרוב (מאמרים)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
מצלמות תקשורת. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

לשמוע את עמי הארצות ברדיו הממלכתי של המדינה היהודית או בגל של צבא הגנה לישראל, במשך שבוע לפני ימי הפורים וגם בתוך ימי הפורים, מראיינים כל מיני מביני היסטוריה, ד"ר ופרופסורים שמדברים בלעג על מגילת אסתר וגם מוצאים ק"ן טעמים שהמגילה היא המצאה, שלא היתה ולא נבראה.

רגע מעצבן, כי זה רדיו ממלכתי שבעוד כמה שבועות יהפוך להיות תאגיד, ואלי גם התכנים ישתנו ויאפשרו גם למיעוט בארץ ישראל, ששומר עדיין על הגחלת, לומר את דעתו.

עד אז ניתן רק לרחם עליהם ובני ביתם שמצד אחד הם לועגים על אסתר, מרדכי וחרבונה ומצד שני הם יוצאים לחגוג ב'עדלאידע' ברחבי הארץ, שותים ומשתכרים על חשבון חג שאנחנו הדתיים "המצאנו".

בירושלים, יש לנו מפגש במרכז העיר עם קופיקו, הקוף שמשמח אותנו, וזה מהתקציב העירוני של עיריית ירושלים, ששם יושבים ומצביעים על המרוץ וה'עדלאידע' - החברים החרדים.

אז כן צריך לרחם עליהם, אין להם מסורת, אין להם עבר, אין להם הווה, והעתיד שלהם בספק.

ימי הפסח מתקרבים, וגם את יציאת מצרים הם ימחקו מההיסטוריה היהודית. יש כבר כמה פרופסורים שחוקרים את האגדה של יציאת מצרים כאלו כל הסיפור לא היה ולא נברא. עפ"ל.

אז מה עושים? החברים שיושבים בעירייה או בכנסת, תקיימו יום עיון לחברים החילונים במעגל הקרוב אליכם, לא חלות בויז'ניץ או סיבוב בעזרת נשים של חברון או פוניבז' יכול לשכנע חילוני מצוי בצדקת דרכינו ובמסורת הארוכה שאנו נושאים על שכמינו, או כתבה בטלוויזיה על התנהגות הציבור החרדי בענייני נשואים.

העיתונאים החרדים, אם יש כאלו, שיקיימו יום עיון או שבת משותפת עם העיתונאים מהרשתות החילוניות כדי שילמדו אחת ולתמיד על הערכים היהודיים מתוך מגע קרוב.

זוהי חובת השעה של מרכז הסברה חרדי.

זה לא פלא, שמהשעה 6 בבוקר ועד שעות אחרי הצהריים, יושבים שדרנים ומדברים לפעמים דברי אפיקורסות מזוויעים, כי אנחנו אומרים - שלום לנפשנו, יש לנו תחנות רדיו משלנו, וגם עיתונות משלנו, ולא מעניין אותנו מה נכתב או נאמר בתקשורת החילונית.

אבל מה לעשות, כשאנו מגיעים למגע עם הציבור החילוני, אנו נתקלים במבטים זועמים ובניכור, ומדי פעם עולה כתב מעיתון חרדי כזה או אחר, ומנסה להסביר כמה אנחנו צודקים, וזה נופל על אוזניים סתומות.

מישהו צריך לעצור את הלעג היומי של השדרנים נגד היהודים והיהדות החרדית בארץ ישראל!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר