מכתב למשטרה

תלונת 'העדה החרדית': "השוטרות בועטות עם חיוך"

הנהלת 'העדה החרדית' פנתה במכתב תלונה למשטרת י-ם בעקבות אלימות השוטרים - לטענתם - כלפי מפגיני השבת, וכן על שליחת שוטרות שבועטות במפגינים עם חיוך (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שוטרת ומפגין חרדי. ארכיון (צילום: Sebi Berens/Flash90)

בשבתות האחרונות יוצאים אנשי 'העדה החרדית' בראשות רבני הבד"צ להפגנות מחאה בירושלים בעקובת חילולי השבת, כעת, הנהלת 'העדה החרדית' פנתה - לא פחות ולא יותר - אל המשטרה, בתלונה על שליחת שוטרות להפגנה ועל האלימות כלפי המפגינים.

"הנידון: ברוטאליות המשטרה במחאת השבת פרשת תצוה העעל"ט, והבאת שוטרות למחאות", תחת הכותרת הזו פונה הנהלת 'העדה' במכתב למשטרת ירושלים.

"כידוע לכם בשבתות האחרונות עם התגברות חילולי השבת בעיר הקודש ירושלים יוצאת העדה החרדית למחאות ביום השבת בראשות רבנים שליט"א זקני העדה הכואבים על חילולי השבת המתרבים לדאבון הלב בעיר מלוכה", כותבים ראשי 'העדה'.

בשלב זה הם מפרטים את האלימות שחוו - המפגינים - וכותבים כי "כשיצאו המוחים לכיוון כיכר הדוידקה הגיע כח משטרה גדול ואלים במיוחד, אשר הכו ללא רחם בזקנים וצעירים, ראשי העדה רבנים זקנים ומבוגרים בראשם הרה"ח הישיש רבי יחיאל כהן שליט"א וסיו"ר העדה הרה"ח ר' יעקב הכהן ראטה שליט"א הופלו לארץ ונבעטו באכזריות ורשעות כאחרוני הפושעים.

"זאת ועוד, במחאות האחרונות כדי להלהיט את הרוחות וכפי הנראה בכוונת מכוון נשלחות שוטרות אל המחאות של הציבור החרדי, והן מדברות דיבורים מגונים אל המוחים, מאיימות בבעיטות ואף מוציאות אותן בפועל בחיוך מתוך ידיעה שהדבר הזה מפריע למוחים החרדים האמונים על שמירת הצניעות".

ראשי 'העדה' מאיימים במכתבם כי "העדה החרדית לא תוכל לעבור על סדר היום על העוול הזה, לא על הכאת הרבנים הזקנים והמוחים אשר לא עשו דבר מעבר להליכה ברחוב תוך כדי זעקת שבת כמחאה בדרכה של תורה"ק, וקל וחומר שלא תוכל להסכים לעצת בלעם של הבאת שוטרות בידיעה שזה גורם להתססת הרוחות דבר שמביא לעימותים מיותרים.

"העדה החרדית תעמוד בכל הדרכים העומדים לרשותה על זכותה להמשיך במחאות השבת ככל שהמצב בעיר הקודש לא ישתנה חס וחלילה, וככל שיהיה צורך תגייס העדה החרדית עזרה משפטית להגן על זכותה הבסיסית הזאת.

"לא נוכל להסכים שירמסו את השבת בירושלים ותוך כדי לרמוס את זכויותינו ואת רגשותינו בעוון היחיד של מחאה על כבוד השבת בירושלים עיר הקודש".

את מכתבם הם חותמים: "לתשומת לבכם, ומתוך תקווה להבנה ולשינוי המצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר