בשמונה ימים

הוארך מעצר החשוד ברצח האחות בחולון

אשר פרג' בן ה-77 מחולון שהצית למוות את האחות טובה קררו בקופת החולים חשוד ברצח ובהצתה. מעצרו הוארך בשמונה ימים ובמהלכם יעבור בדיקה פסיכיאטרית (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרג' אתמול בשחזור (צילום: שאול גולן, ynet)

יממה לאחר שהאחות טובה קררו (55) הוצתה למוות בסניף של קופת חולים האריך הבוקר (רביעי) בית משפט השלום בתל אביב את מעצרו של אשר פרג' בן ה-77 מחולון בשמונה ימים.

על פי החשד, פרג' נכנס אתמול בבוקר לסניף קופת חולים כללית בחולון, שפך חומר דליק בחדר שבו שהתה קררו, והצית אותה. הוא נמלט משם אך נעצר לאחר מרדף קצר. בהמשך הסביר כי הגיע בבוקר למרפאה ולאחר מכן חזר עם חומר הבעירה בתוך בקבוק משקה קל ובידו מצית כיוון שלא היה שבע רצון מהטיפול שקיבל. לאחר מכן שפך חומר דליק על האחות שטיפלה בו באותה עת, והצית אותה.

נציג המשטרה, מאיר עמוס, ביקש בבית המשפט שמעצרו יוארך ב-12 ימים ואמר כי הוא חשוד בעבירות של רצח והצתה שנועדה לפגוע בבני אדם. במהלך ימי המעצר יעבור החשוד הסתכלות פסיכיאטרית כדי לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין.

פרקליטתו של פרג' הסבירה כי "יש בעיות נפשיות קשות ברקע, כרגע ניתן להמתין לחוות דעת פסיכיאטרית. היו פניות מצד המשפחה לטיפול רפואי ופסיכיאטרי".

בפתח הדיון אמרה הסנגורית, עו"ד אופיר קטבי, כי "בהסכמת הצדדים, החשוד יישלח לבדיקה פסיכיאטרית והוסכם שלא יישלח למרפאות של הכללית ולא לאברבנאל לשם כפופה מרפאת הכללית בחולון. הרקע לאירוע זה כביכול על שירות רפואי ולכן ראוי שחוות הדעת תיערך על-ידי בית חולים שלא בניגוד עניינים".

השופטת רונית פוזננסקי כץ לא נענתה לבקשה לאסור את פרסום שמו של החשוד: "החשוד הגיע למרפאה ברחוב קפלן בחולון ולאחר שנכנס לחדר במרפאה, שם שהתה הקורבן הגברת טובה קררו, וקיבל ממנה טיפול רפואי - שפך על הקורבן חומר דליק הצית אותה וגרם למותה. מדובר באירוע שבו החשוד גבה את חייה של הקורבן אשר במשך שנים עסקה בהצלת חיי אדם ומתן טיפול רפואי לאוכלוסייה רחבה", אמרה השופטת.

השופטת קבעה כי "מדובר במקרה טרגי אשר מציף בעיה רחבה שחוזרת חדשות לבקרים של אלימות שננקטת על-ידי מטופלים ומשפחותיהם כלפי צוותים רפואיים באשר הם. כל האמור מלמד על רף מסוכנות מצד החשוד שלא חשש לבצע את זממו והביע לתוצאה חמורה אפשרית". השופטת קבעה כי החשוד ייבדק בכל מקום שעליו ימליץ הפסיכיאטר המחוזי שם יכריעו אם הוא כשיר לעמוד לדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר