לקראת ליל הסדר

הוארך הצו שיימנע עליית מחירי מיץ הענבים

ועדת הכספים האריכה בשנה צו שנועד להגדיל את מכסת הייבוא הפטורה ממכס של מיץ ענבים - עד סוף 2017 למניעת עליית מחירי מיץ ענבים לקראת ליל הסדר (כלכלה בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ועדת הכספים אישרה הבוקר (רביעי) הארכה בשנה צו מכס שמגדיל את מכסת הייבוא הפטורה ממכס של מיץ ענבים מאירופה ומארה"ב, עד לכמות כוללת של 200 אלף ליטר, עד סוף שנת 2017. זאת על-מנת למנוע מצב של אי עמידה בביקושים הגוברים למיץ ענבים לקראת חג הפסח וכן על-מנת עליית מחירים דווקא בתקופת החגים בה ההוצאות גדולות לכולם.

המכסה הפטורה ממכס הוגדלה לראשונה לקראת חג הפסח בשנה שעברה וכאמור הוחלט להמשיך במדינות זו, תוך מניעת פגיעה ביצרנים המקומיים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך על המהלך ואמר ש"ועדת הכספים שמה לה למטרה לקדם מהלכים שיובילו להפחתת יוקר המחייה, תוך יצירת איזון ודאגה גם לתעשייה המקומית ועובדיה".

מנהל מינהל תעשיות במשרד הכלכלה, יאיר שירן, אמר שהמטרה היא "להגדיל את המכסה הפטורה ממכס מ- 100 אלף ליטר לפני החג, בתקווה שהמהלך יכניס עוד סחורה לישראל ועוד תחרות לפני החג". עוד ציין, כי "מדובר בכמות יחסית קטנה להיקף הצריכה המקומית, כך שהמהלך לא אמור לפגוע ביצרנים המקומיים. מדובר ביבוא של מיץ ענבים בקונטיינרים, מהלך שנעשה בתיאום מול משרדי האוצר והחקלאות. אנחנו מקווים שהארכת הצו כבר עתה אכן תשפיע על מחירי מיץ הענבים כבר בשבועות הקרובים לקראת החג".

יו"ר הוועדה ח"כ גפני, כאמור בירך על המהלך, אך קרא לשירן ולנציגי משרדי האוצר והחקלאות, לפעול בהתאם גם לגבי ענף שמן הזית. "מה הולך להיות עם השמן בפסח, תאפשרו יבוא? מבקש שתורידו את המכס ובהקדם על-מנת שתהיה לכך השפעה עוד לפני החג" אמר להם. שירן השיב לבקשתו: "יש בינינו למשרד החקלאות התדיינות על-כך שתצטרך להיפתח מכסה נוספת לייבוא שמן זית ואנחנו במגעים לגבי היקף המכסה".

גפני סיכם את הדיון בהדגישו, כי "ראוי לפעול מהר בעניין יבוא שמן זית ובכלל, יש לשקול לקדם מהלכים נוספים שיובילו להורדת מחירים, במיוחד מוצרי מזון, לפני החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר