יפצה ברבע מיליון

המחבל שרצח את הרב מרק נשלח לשני מאסרי עולם

מוחמד אלעמאירה, רצח בדרום הר חברון את הרב מיכאל מרק הי"ד ופצע את אשתו ושני ילדיו הקטנים. שותפו לפיגוע חוסל בעת חילופי ירי עם כוחות צה"ל שניסו לעצרו בביתו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב מיכאל מרק הי"ד, עם רעייתו חוה (צילום: באדיבות המשפחה)

שני מאסרי עולם נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט הצבאי ביהודה על המחבל מוחמד אלעמאירה, שרצח את הרב מיכאל מרק הי"ד בחודש יולי האחרון בדרום הר חברון, בפיגוע ירי.

כזכור, בפיגוע נפצעו גם אשתו של הרב מיכאל, חוה, ושני ילדיו הקטנים. הרב מרק הותיר אחריו עשרה יתומים. המחבל נעצר כמה ימים לאחר הפיגוע ולפני כחודשיים הוא הורשע בו.

"אבא, אמרת שלא תעזוב". הבת, אורית מרק, סופדת לאביה (צילום: עפר מאיר, ynet)

מחומד אלעמאירה גם ייאלץ לשלם פיצויים בסך רבע מיליון שקלים למשפחה השכולה. מוחמד פקייה, שותפו של אלעמאירה בביצוע הפיגוע, חוסל לאחר שכוחות צה"ל הגיעו לביתו על מנת לעצור אותו, תוך חילופי ירי עמו.

משפחת מרק הגיבה כך לגזר הדין: "שמונה חודשים ארוכים וקשים עברו עלינו מאז הירצחו של אבא הי"ד בידי בני עוולה. הרוצח המתועב שקיבל היום את עונשו אינו מעניין אותנו והמשפט לא היה נוכח בשגרת חיינו הכואבת. בימים אלו אנו עסוקים בחיזוק המשפחה, בחיבוק אחד לשני ויחד עם אימא שטרם החלימה מהפציעה הקשה, עמלים בבניית שגרת חיינו מחדש. לא מזמן העמדנו מצבה לאבא, מצבה בה חקוקות מעט מילים שמנסות לבטא הרבה. יש רוצחים ויש בונים. אנחנו למדנו מאבא שתמיד יש להמשיך להתחזק ולבנות קומה על גבי קומה".

שלומי, בנו של הרב מרק, הקריא מכתב לשופטים: "הרוצח שיושב פה לא מעניין אותנו. הוא איבד צלם אנוש. אבא שלנו כבר לא יחזור. מה שכן חשוב לנו זה שהוא לא יוכל לחזור ולפגוע בעוד אנשים, שהוא לא יגרום לעוד משפחות לעבור את הגיהינום שאנחנו עוברים כבר יותר מחצי שנה. הוא ושותפו כבר ישבו בכלא בעבר, שוחררו בעסקת שליט וחזרו לטרור. שלא יעשו זאת שוב. שלא יעלה בדעתם של חבריהם לבחור בדרך זו, דרך המוות. שידעו כי דרך החרב אינה משתלמת".

"אני עומד פה בלי שאר אחיי ואחיותיי כיוון שאין לנו עניין ביצור שפל שאיבד צלם אנוש ומסוגל לזוועות שכאלה. הוא לא עניין אותנו ולא מעניין אותנו. אנחנו רק לא רוצים עוד משפחות כמונו. לילדים שלי נרצחו שני סבים, אני לא מאחל זאת לאף אחד".

"הוכח כי גם מחבל ללא 'דם על הידיים' שמשוחרר חוזר למעגל הטרור והופך למחבל 'עם דם על הידיים'. אנו מבקשים מקברניטי המדינה שלא להיכנע ללחצים מבית ומחוץ לשחרר מחבלים וקוראים למצדדי העסקה לעלות לקברי הנרצחים על-ידי משוחררי אותה עסקה ולבקש את סליחתם", מסיימת המשפחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר