ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודחה מ'ישראל ביתנו'

ברוב של עשרה תומכים הוכרה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כ"פורשת" מסיעת 'ישראל ביתנו'. המשמעות: תאלץ להתפטר מהכנסת כדי להתמודד בבחירות באחת הסיעות הקיימות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים וללא נמנעים קיבלה היום (רביעי) ועדת הכנסת את בקשת סיעת "ישראל ביתנו" להכריז על ח"כ אורלי לוי-אבקסיס כ"פורשת מסיעתם". המשמעות: אם אבקסיס לא תתפטר בקרוב מהכנסת היא לא תוכל לרוץ בבחירות הבאות במסגרת אחת המפלגות הקיימות כיום בכנסת.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "אנחנו בפתחו של דיון שלא קורה הרבה בכנסת. דיון כואב ומצער. מצד אחד ח"כ אורלי לוי-אבקסיס היא חברה, ומאידך 'ישראל ביתנו' היא סיעה בקואליציה. אנחנו נשמע את שני הצדדים ונצטרך להחליט. לכל החלטה יש משמעות כבדה. אי אפשר להתעלם מזכויות של סיעה בכנסת ומהרצון שלה להוביל אג'נדה".

היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון אמר כי "מקרה זה עומד במבחנים הכמותיים ו"האיכותיים" הנדרשים לצורך הכרזה על ח"כ כ"פורש". חה"כ אורלי לוי-אבקסיס מתנהלת בכנסת לאורך תקופה של מספר חודשים באופן עצמאי ובמנותק מסיעת "ישראל ביתנו", מצביעה בהצבעות רבות שלא לפי עמדת הסיעה, ואינה רואה את עצמה מחויבת להחלטות הסיעה ולמשמעת הקואליציונית".

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) אמר בדיון כי "פעלנו עם אורלי רבות כדי להילחם על הנושאים שהיא נלחמת עליהם. היא הודיעה שהיא פורשת ומתנהגת כפורשת אך נמנעה מלבקש להכריז על עצמה כפורשת. התנהלותה פוגעת במצביעי "ישראל ביתנו". ספרנו 177 הצבעות בהן היא הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה. גם כשהיא מתקזזת בהצבעות, היא עושה את זה עם ח"כ מהקואליציה. לא נשארה לנו ברירה אלא ללכת על המהלך שאורלי לא השלימה אותו".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס הגיבה: "לפני הבחירות לכנסת ה-18 הסכמתי להצטרף ל"ישראל ביתנו" כשנאמר לי שזה מתוך מטרה לגוון את המפלגה. קיבלתי הבטחה שכל הנושאים החברתיים יהיו לשיקול דעתי, ואכן במשך זה מסוים ההבטחה קוימה. לפני הבחירות האחרונות קיבלתי הצעות מפתות גם מהליכוד כולל להיות שרה אבל אני בכלל רציתי לצאת לפסק זמן פוליטי.

"ב'ישראל ביתנו' התחננו שלא אעשה זאת כדי שהמפלגה תעבור את אחוז החסימה. ליברמן הכחיש באוזניי שהוא מנהל מו"מ על כניסה לקואליציה, בשעה שניהל אותו ולא כלל בו נושאים חברתיים. לא אני נהגתי בכלנתריזם אלא יו"ר המפלגה שזנח את הנושאים החברתיים. יש כאן נקמנות כי אפשר לסכם על היפרדות בלי אקט של פרישה שיחבל בריצה שלי לכנסת הבאה. אני אמשיך להיות הפה בכנסת לציבור אותו אני מייצגת".

ח"כ רוברט אילטוב הגיב לה: "אורלי נהגה בחוסר תום לב כשהודיעה על פרישה עוד לפני החתימה על ההסכם הקואליציוני ובכך מנעה מאתנו הישגים גם בעניינים החברתיים החשובים לה. היא צריכה לנהוג בדרך שנהג בוגי יעלון כשפרש מהכנסת".

בסיום הדיון אמרה ח"כ לוי אבקסיס: "אני לא מתחננת שלא תחליטו על פרישה שלי ואם צריך אשא במחיר. חשוב לי להבהיר שבניגוד לדבריו של ח"כ אילטוב, אני הודעתי על פרישה כשליברמן הודיע לי שההסכם כבר גמור וההישג היחיד היה קבלת משרד הביטחון ולא תקציבים לילדים בסיכון או לחד הוריות. ניפגש בבחירות. ירצה הציבור - הוא זה שיפטר אותי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר