מוות או מאסר עולם

הירדנית שסייעה לפיגוע הנורא בסבארו - ברשימת מבוקשי ה-FBI

תמימי סייעה לפיגוע במסעדת סבארו בו נרצחו 15 ונפצעו 140. מהכלא הישראלי היא שוחררה בעסקת שליט והפכה ל"גיבורה"; האמריקניים שנפגעו בפיגוע מובילים את ארה"ב לבקש את ראשה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אחלאם תמימי בכלא בישראל. ארכיון (צילום: דן בלילטי, ynet)

המחבלת אחלאם תמימי, שהייתה שותפה לביצוע הפיגוע במסעדת סבארו בירושלים, הוכנסה לרשימת המחבלים המבוקשים ביותר של ה-FBI, כך הודיעה הבולשת הפדרלית האמריקאית בעקבות צו הסגרה ששוגר לממשלת ירדן על ידי ממשל טראמפ.

סגן מנהל ה-‏FBI‏ בוושינגטון ומ"מ התובע הכללי לענייני ביטחון לאומי הודיעו על הכנסתה של תמימי לרשימה, מאחר והיא "טרוריסטית שלא הביעה חרטה" על חלקה בפיגוע הרצחני לפני 15 שנים וחצי, בו נרצחו במסעדה 15 בני אדם - בהם גם 2 אזרחים אמריקניים - ונפצעו 140 בני אדם, בהם גם 4 אזרחי ארה"ב".

אחלאם תמימי הסיעה את המחבל עז א-דין שוחייל אל מסרי למסעדה בירושלים. הם הגיעו למקום בשעת עומס ונפרדו בכניסה, כשהמחבל המתאבד נכנס כשעליו מנשא גיטרה ממולכד ועל גופו חגורת נפץ הכוללת גם מסמרים וברגים.

בשל חלקה של תמימי, אזרחית ירדנית, בביצוע הפיגוע נגזרו עליה 16 מאסרי עולם. כעבור 12 שנה, במסגרת עסקת שליט, היא שוחררה.

לאחר שתמימי השתחררה, היא הפכה לאשת טלוויזיה מוכרת בירדן ולסמל מאבק בישראל. "זה היה מעשה מחושב שבוצע מתוך שכנוע ואמונה באללה. לוחם הג'יהאד תמיד מוכן למות מות קדושים, להיאסר או להצליח במשימה. הצלחתי לגבור על מכשול המאסר ושוחררתי – מדוע עלי להתחרט?", היא אמרה בעבר בראיון לאתר האינטרנט של חמאס.

לדברי עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון 'שורת הדין' המייצגת גם את קרבנות הפיגוע, "המחבלת אחלאם ‏תמימי הייתה שותפה לרצח מחריד של אזרחים, כולל ילדים ולא שילמה את המחיר על כך. התנגדנו ‏לשחרורה מהכלא הישראלי ואנחנו מצפים לעמידתה בפני בית משפט אמריקני -שייגזור את עונשה. אני ‏בהחלט מקווה שבית המשפט יראה לנכון לפעול נגדה במלוא חומרת הדין".‏

"האישומים שהוגשו היום הם תזכורת לכך שכשטרוריסטים פועלים נגד מטרות אמריקניות ‏בכל מקום בעולם, לא נשכח ונמשיך לרדוף אותם ולוודא שהם יישאו באחריות" אמרה אחת מראשי ה-FBI שהוסיפה: "הפיגוע ‏שהיא תכננה וסייעה לבצע, פגע באנשים חפים מפשע ובהם ילדים. ה-FBI ממשיך לעבוד עם ‏שותפינו הבינלאומיים כדי להילחם בטרוריסטים כמוה ולהעמידם לדין".

לאורך השנים קיימה ירדן את פסיקת בית המשפט במדינה כי "החוקה אוסרת על הסגרת אזרחים". בהודעתם הרשמית של התובעים ‏על הכנסתה לרשימת הטרוריסטים המסוכנים, כדי להפעיל לחץ על ירדן, הם ציינו כי הענישה המקסימלית הצפויה לה, אם תורשע, תכלול מאסר עולם או עונש מוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר