כחלון החליט

בעלי דירה שלישית? נדחה מועד הדיווח על כך

בעתירה המתנהלת בבג"ץ, השופטים הביעו אי שביעות רצון גלויה מהתנהלות הרשויות בכל הקשור ל'חוק דירה שלישית'. זה הרקע ככל הנראה לדחיית מועד הדיווח המתחייב (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

מועד הדיווח המחויב על ריבוי דירות ("חוק הדירה השלישית"), נדחה מה-31 במארס ל-30 ביוני 2017, כך החליטו שר האוצר משה כחלון ומנהל רשות המסים משה אשר. על בעלי שלוש דירות ומעלה להגיש עד למועד זה 'הצהרת פירוט נכסים' לרשות המסים.

הרקע למהלך הדחייה, הוא דיון המתנהל בבג"ץ בימים אלה בעתירות שהוגשו לפסילת החוק, וההוראה של שופטת בית המשפט העליון אסתר חיות למדינה, להגיב לבקשת העותרים לדחות את מועד הדיווח המדובר.

כזכור, בית המשפט אף הורה למדינה לנמק עד ל-23 במרץ, מדוע לא יבוטל החוק ש"בהליך חקיקתו נפל פגם חמור", כפי שאמר עליו היועץ המשפטי של הכנסת.

סיבה נוספת לדחייה, היא ככל הנראה התלונות שהתקבלו לאחרונה ממשקיעים שמכרו דירות אך לא זכו לפטור ממס שבח כמובטח בחוק, בשל אי היערכות מספקת של רשות המסים.

תגובת רשות המסים: "במשרדי מיסוי מקרקעין מצויות כיום 200 עסקות של מכירת דירות מגורים, שבהן המוכרים ביקשו לקבל את המענק כנגד החיוב במס שבח. עסקות אלה טרם שודרו למערכת, ועל כן הפטור טרם הוצא. לא ניתן לראות את השפעתן על מדד מחירי הדירות הצפוי להתפרסם היום. עסקות אלה ישודרו במהלך השבוע הבא עם סיום פיתוח מערכת המחשוב שהוכנה לשם כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר