האזינו לראיון

שר האוצר: אין דבר כזה 'אצלי לא יהיו חרדים'

שר האוצר כחלון תוקף את ראשי הערים המתנגדים לתושבים חרדים. מקווה לירידה במחירי הדיור ומצהיר: "לא אנטוש את עובדי רשות השידור, הם יקבלו פיצויים". האזינו לראיון (פוליטי)

משה כחלון. ארכיון (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 )

שר האוצר משה כחלון העריך הערב (רביעי) כי בקרוב נחווה ירידה במחירי הדירות בישראל: "ברגע שיש היצע, ומחיר הקרקע אפס - התוצאה תהיה ירידה במחיר הדירות".

בראיון למהדורה המרכזית עם אבי מימרן ברדיו 'קול חי' נשאל כחלון על ראשי ערים שמפלים את בני המגזר החרדי, ואמר: "הציבור החרדי הוא חלק מהחברה בישראל, אני לא אמנה את שמות ראשי הערים שמפלים חרדים, לא מקובלת עליי אמירה של ראש עיר: 'אצלי לא יהיו חרדים'".

"המאבק ביוקר הדיור תלוי בשיווקים, ריסנו ביקושים ואני מקווה שבחודשים הקרובים נראה כבר תוצאות. זה תהליך שלוקח זמן" אמר כחלון.

"אחת הסיבות לעליה במחיר הדירות הייתה מחירי הקרקע, יזמים היו רוכשים קרקע מהמדינה, שומרים אותה לעצמם והמחיר שלה היה תופח כמו שמרים. לאחר מכן היו בונים עליה או מוכרים. הדבר המרכזי שעשינו זה להוציא את הספסרות בקרקע, היום הקרקע עוברת דרכינו ולכן יש אזורים שזוגות צעירים קונים שם דירות בכארבע מאות ואפילו שש מאות אלף שקל פחות ממחיר השוק... בפריפריה המחיר קצת יותר נמוך באזור מאתיים אלף שקלים".

כחלון התייחס לעסקת מובילאיי-אינטל ואמר כי "לא חיכינו למובילאי כדי לעזור לחלשים, עשינו המון למען החלשים, ברווחה ובחינוך ובכל מה שדרוש. בימים הקרובים נראה מה קבלנו ממובילאיי ואני מתחייב - הכסף הזה יחזור לציבור. הקשישים והנכים לא צריכים לחכות למוביאלאי".

כחלון נשאל אם ראש הממשלה מנסה 'לגנוב' לו את הקרדיט, והשיב: "זה משהו שמוכר בפוליטיקה. זה דבר שאפשר לחיות איתו. הציבור יודע מי עושה. ראש הממשלה הוא ראש הממשלה והוא יכול לומר מה שהוא רק רוצה".

איך יחסיך עם הפולטיקאים החרדים?

"איני איש ריב ומדון, אני ביחסים עם כולם, מי שיגיד שאין עימותים בכנסת משקר, אני יודע לשבת עם דרעי, ליצמן וגפני. איציק כהן, סגני, הוא קוסם. מה שמסתבך שולחים אליו ויש לו פתרונות".

דרעי וכחלון (צילום: פלאש 90)

לכולכם יש את אותה אג'נדה - לבטל את מורשת לפיד?

"אני חשב שמורשת לפיד בוטלה, לא? אנחנו רוצים לחזור ל-2013, כל ההסכם הקואליציוני היה שתקציבי הישיבות יחזרו, ואני חושב שאנחנו שם. החרדים יודעים לעקר החלטות. עמדנו בכל ההסכמים הקואליציונים ואנחנו מקפידים לקיים אותם. זו הסגולה של הקואליציה, כשיש מחלוקות יושבים ומסדרים... כולם מבינים שצריך לחיות ביחד, ש"ס ויהדות התורה הן השותפות הכי טבעית שאני רואה".

כחלון וכהן (צילום: פלאש 90)

איך אתה מעריך את יציבות הממשלה?

"אני לא רואה משהו מיוחד, יהיו משברים. יש ממשל חדש בארה"ב. אני לא נכנס לחקירות של ראש הממשלה. אני חושב שאנשי ציבור לא צריכים להתערב אלא להתאפק. בכל מה שקשור לחקירות, גם אם זה חייל, גם אם זה ראש הממשלה - כל מילה שנגיד תהיה לה השפעה".

יאיר לפיד (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)

אתה סופג ביקורות בגלל העזרה שלך לישיבות?

"היום זו לא חכמה. ערב הבחירות, כשהייתה התקפה על החרדים, באתי ואמרתי - אני בעד קצבאות ולשלב את החרדים. ואני אפעל בעניין הזה גם היום, אני עומד על כך שלחרדים אין דרישות מוגזמות".

נתניהו ולפיד (צילום: נועם ריבקין פנטון)

יש כרגע כאלף עובדים מרשות השידור שיוצאים למעגל האבטלה

"נחקק כאן חוק שאומר שרק 450 עובדים ייקלטו, איך עושים כזה דבר. לצערי, אבי אבות החטאים - הוא החוק שחוקק לפני שלוש שנים בהובלת ארדן, נתניהו ולפיד שאמר 'אני חותם על תעודת פטירה על רשות השידור'. צריך לבוא לעם ישראל ולומר: שרפנו חצי מיליארד שקל כי מישהו חוקק חוק עקום. אנחנו פועלים שיקלטו כמה שיותר עובדים מרשות השידור. אני מבטיח, נפצה את מי שצריך ולא נפקיר אף אחד. הם לא עשו שום דבר רע. לא יזרקו אנשים לרחוב. אני אדאג שמי שלא ייקלט בתאגיד נשמור על כבודו".

אולפני תאגיד השידור הציבורי (צילום: מרים אלסטר פלאש 90)
לוגו תאגיד השידור הציבורי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר