סאגת התאגיד

נתניהו פנה לכחלון שהגיב חזרה בחריפות רבה • צפו

במהלך ערב הגיבוש הקואליציוני פנה נתניהו לכחלון וביקש את עזרתו בדחיית הקמת התאגיד. במשרד האוצר שיגרו חזרה תגובה חריפה, שחשפה מתיחות בין רה"מ לשר האוצר (פוליטי)

(צילום: תקשורת רה"מ)

הקואליציה התכנסה אמש (רביעי) לערב גיבוש בגבעת אולגה, במהלכו פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון וקרא לו לסייע בדחיית פירוק רשות השידור ופתיחת תאגיד השידור הציבורי החדש.

בגיבוש הקואליציוני השתתפו מרבית שרי וחברי הכנסת של הקואליציה. גם סיעת ש"ס השתתפה בסופו של דבר בערב הגיבוש לאחר הבנות אליהן הגיעו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ושרת המשפטים איילת שקד בעניין הוועדה למינוי דיינים.

בדבריו, אמר ראש הממשלה: "אני רוצה להגיד לכם בגלוי, ההחלטה להקים את השידור הציבורי התקבלה בממשלה הקודמת, היא לא התקבלה בממשלה הזאת. ואני הייתי ראש הממשלה ואני אומר לכם, אני נושא באחריות, בסוף, על החלטה שאני אומר לכם ביושר - החלטה שגויה.

"ורצינו לתקן אותה, כי אפשר לעשות שגיאות ואפשר גם לתקן אותן. ולצערי לא הגענו להסכמות. אני אומר את זה לאלה שמפגינים בחוץ. מפגינים שם עובדי רשות השידור. גם שגיאה אפשר לתקן, זה לא מאוחר מדי".

נתניהו המשיך ואמר כי "אני לא יכול להבין איך 700 מיליון שקל יישארו בלי פיקוח ציבורי. אני לא מכיר דבר כזה. זה כמעט שלושת רבעי מיליארד שקל, אין דבר כזה. מאות עובדים, חלקם מנוסים, ותיקים, שהולכים הביתה. וזה לא מאוחר מדי לתקן. לא מאוחר מדי לתקן".

בשלב זה פנה נתניהו לכחלון - שלא נכח באותה עת באולם, ואמר: "אני אומר לידידי משה, בוא נשלב ידיים - בוא נעשה את התיקון הזה. לא מאוחר מדי לתקן, גם במסגרת התקציב. כי העובדים האלה מוכנים, הם אומרים לנו, אנחנו מוכנים לעשות את כל התיקונים, להצטמצם, לקצץ. לא מאוחר מדי לתקן. מה שצריך לעשות זה לקחת הפוגה של חצי שנה, להאריך את זה ולמצוא את הפתרון לדבר הזה. זה ראוי, זה הכרחי.

"אני חייב להגיד שיש דבר אחד שכן הסכמנו עליו, וצחי הנגבי הוביל את זה ויגיש את זה מחר, וזה חוק תקשורת שימנע מצב כזה שגופים ציבוריים יהיו ללא פיקוח וגם שיגדיל את התחרות בתקשורת. עם ישראל מייחל לזה, הוא רוצה לראות קצת גיוון. ואת הגיוון נשיג לא על ידי שליטה אלא על ידי תחרות ועוד תחרות, כי היום כשאתה פותח את הטלוויזיה, חוץ מזה שאתה רואה את דוד ביטן, אתה פותח אתה שומע שמאל, פותח ערוץ שני - שמאל, פותח ערוץ שלישי - שמאל מראיין את שמאל. רוצים גיוון, רוצים תחרות, ואני חושב שגם את זה נשיג".

"בכל תחום ותחום יש הישגים גדולים מאוד. גדולים מאוד. יש מקום אחד שלא תשמעו על כך: בתקשורת לא תשמעו על כך", תקף ראש הממשלה, "בתקשורת תשמעו שהכל רע במדינה, שהבידוד מזהיר, הכל בהתרסקות. בתקשורת, בכלל, יש דברים מוזרים. יש שם כל מיני סיפורים באמת מוזרים. שמעתי על עובדת במה שאמור להיות תאגיד השידור הציבורי שמהללת מחבל - זה תאגיד השידור הציבורי שממומן על ידי כספי משלם המסים. היא מהללת מחבל. מה הם עושים? הם לא מפטרים אותה, הם משעים אותה. אני שואל את עצמי, על חשבון משלם המסים?".

בתגובה לדברים תקפו במשרד האוצר של כחלון את ראש הממשלה ואמרו כי נתניהו ממשיך לשחק ברגשות של עובדי רשות השידור. "הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד", לשון תגובת האוצר.

התגובה מלמדת על מתיחות בין כחלון לנתניהו. לפי הדיווח ב-ynet, ביום שני התקיימה פגישה מתוחה בין השניים, בה ביקש נתניהו מכחלון לתומך בחוק התקשורת, אלא שכחלון סירב לכך ותקף את נתניהו.

"אתה לא באמת מתעניין בשידור הציבורי אלא רק בשליטה. אתה צריך להבין - אני עזבתי את הליכוד, אתה לא תעשה לי תרגילים כאלה. כשקשה - אתה נעלם, וכשיש הישגים - אתה מופיע", דברי כחלון לנתניהו, כפי שפורסם ב-ynet.

כחלון עצמו, בדברים שנשא בערב הגיבוש, שיבח רק את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ובחר לעקוץ את ראש הממשלה נתניהו.

"עשינו לך הרבה צרות. יש לך תפקיד קשה, שצריך כל הזמן לגשר ולפשר, לקבל החלטות לא נעימות, החלטות קשות. אני שמח שאתה חלק מהקואליציה שיודע לקבל החלטות ולא מפחד", אמר כחלון ורמז לנתניהו, "ולא מפחד. זו תכונה שלא נמצאת אצל הרבה. וכשאתה מקבל החלטה אתה הולך אחריה עד הסוף, לא שולח לאחרים. לא כשטוב זה אתה וכשרע זה אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר