תיעוד

צלבי קרס וכתובות נאצה במאחז הקיצוני

בפשיטה של המשטרה על מאחז נוער הגבעות הקיצוני במיוחד - 'גבעת הבלאדים' - נמצאו על קירות המאחז כתובות נאצה חמורות וצלבי קרס משולבים במן דוד | צפו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

בפשיטה שערכה המשטרה שלשום (שלישי) במאחז "גבעת הבלאדים" הסמוך לכוכב-השחר שבבנימין התגלו כתובות נאצה נגד המשטרה, נגד "הציונים" ונגד ערבים.

מאז הפינוי של עמונה ושל תשעת הבתים בעפרה הגבירו במפלג לפשיעה לאומנית את הפעילות סביב המאחז שנחשב לקיצוני במיוחד מחשש שהצעירים השוהים בו ייצאו לפעולות נקמה בערבים. בלשים בשיתוף עם אנשי שב"כ מגיעים למאחז לעתים תכופות ומעבירים לחקירה נערים חשודים.

על פי הדיווח ב-ynet, בפשיטה שלשום מצאו השוטרים כתובות ובהן ציור של צלב קרס משולב עם מגן דוד. עוד נמצאו כתובות כגון "מוות לערבים", "משטרת ישמעל" ו"מוות לציונאצים".

המפלג לפשיעה לאומנית זכה אף הוא לכתובות נאצה: כך למשל צויר במאחז עץ שלידו נכתב "גובה 50 אמה" ועליו דמות תלויה בחבל. ליד הדמות נכתב "דשקו" - הכינוי של אחד משוטרי היחידה. על אותו שוטר נכתב גם "דשקו הגבר = בקבר". עוד נכתבה הסיסמה "סוף ימ"ר לתלייה".

בהתרסה נגד שב"כ ונגד המשטרה גם צוירה על אחד הקירות במאחז הכתובת "טביעות אצבע של מורחק" ולצדה טביעות אצבע של נער שנגדו הוצא צו הרחקה מנהלי האוסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון - אבל למרות זאת הוא הגיע למאחז.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי מדובר במעשים חמורים וכי נפתחה חקירה: "המשטרה תפעל בנחישות וביד קשה נגד גילויי אלימות המופנים כלפי שוטרים וגורמי ביטחון האמונים על אכיפת החוק".

מאחז "גבעת הבלאדים" נחשב לאחד המעוזים הקיצוניים ביותר של נערי הגבעות. עשרות נערים ששהו בו בשנים האחרונות הורחקו מהאזור או נעצרו לאחר שנחשדו בביצוע פעולות תג מחיר. גם הנאשם המרכזי בהצתה בדומא, עמירם בן אוליאל, נהג לשהות במאחז הקיצוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר