רק במוסקבה

חגיגת יום הולדת לבית הכנסת בהפלגה בנהר. צפו

עם ציון 16 שנה להקמת בית הכנסת המרכזי של מוסקבה, "מארינה רושצ'ה", ארגנו גבאי בית הכנסת, "ערב הערכה", שנערך בהפלגה מיוחדת על-גבי ספינה ששטה בנהר (חרדים)

(צילום: לוי נאזרוב)

בימים אלו מלאו 16 שנים לבניית בית-הכנסת המרכזי של מוסקבה בירת רוסיה, "מארינה רושצ'ה", על-ידי רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר. בניין בית הכנסת - על 6 קומותיו ו-7,000 המטרים המרובעים - מתבלט בהוד יופיו כמקום בעל עבר מהיסטורי, אך גם עם הווה מפעים.

גם כיום הולך בית-הכנסת "מארינה רושצ'ה" ומתפתח, ומהווה את פנינת הכתר של עשרות של מוסדות תורה וחינוך, חסד ובתי חב"ד, הפזורים בעשרות שכונות במוסקבה.

עם ציון 16 שנה למהפכה הגדולה, ארגנו גבאי בית הכנסת, "ערב הערכה", שנערך בהפלגה מיוחדת על-גבי ספינה ששטה בנהר מוסקבה, ובו השתתפו ידידי ותומכי בית הכנסת, כדי להביע בפניהם את ההוקרה וההערכה על פועלם.

בין הפעילות בבית הכנסת ניתן למנות - מנייני תפילה במשך כל שעות היום, שיעורי תורה ופרויקט חברותות לבעלי עסקים, כולל משניות והלכה לזקנים, כולל ערב לכלל הציבור, חדר הכנסת אורחים ובו כיבוד קל במשך כל היום, מקוואות טהרה, ספרייה תורנית, חברת תפילה וחברת תהלים לילדים, פרויקט מזוזה, הדפסות מדריכי הלכה ומנהגים לכל החגים, לוחות שנה, ופעילות ענפה בחגי ישראל ומועדיו.

את המשא המרכזי נשא רבה של רוסיה והמרא דאתרא בבית הכנסת, הגאון רבי בערל לאזאר, ובדבריו הרחיב בטוב-טעם על חשיבותו של "מקדש מעט" שבימינו. תעודות הערכה חולקו בידי נשיא איגוד הקהילות ברוסיה, הרב אלכסנדר ברדה, ועל התוכנית המוזיקאלית הופקד הזמר ר' פיני איינוהורן שהנעים את הערב בשירי רגש וניגונים שמחים לכבוד חג הפורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר