הקמת 'כאן'

בהר נוף וגבעת שאול זועמים: הפוליטיקאים החרדים הפקירו אותנו

כשנחשף ב"כיכר השבת" חשש התושבים מחילולי השבת שיגרמו מהקמת מבנה התאגיד, הבטיחו ראשי המפלגות החרדיות כי יפעלו בענין. בפועל - נראה שלא נעשה דבר (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מבנה 'כאן' בלב השכונות החרדיות, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

תושבי השכונות החרדיות הר נוף וגבעת שאול זועמים על התנהלות ראשי המפלגות החרדיות, שהבטיחו להם כי ילחמו למענם ולא יאפשרו שתאגיד השידור הציבורי 'כאן' יוקם בלב האזור החרדי ויוביל לגל חילולי שבת, אך בפועל - לדבריהם - דבר לא נעשה: מבנה התאגיד נמצא כבר בשלבי סיום.

לפני כשבעה חודשים חשף "כיכר השבת" את מאבק תושבי השכונות החרדיות גבעת שאול והר נוף, החוששים כי האולפנים שממוקמים בלב השכונות החרדיות יגרמו לחילול שבת המוני, מאחר והוא יהיה פעיל גם בשבתות וחגים.

לאחר פרוץ הסערה הבטיחו ראש המפלגות החרדיות כי ילחמו נגד הקמת התאגיד שם, אך בפועל 'כאן' המשיכו בהקמת האולפנים במבנה ברחוב כנפי נשרים, ובימים אלו הם נמצאים בשלבים הסופיים.

עסקנים בשכונה אמרו ל"כיכר השבת": "הפוליטיקאים הבטיחו לנו שיהיו לצידנו. הם הפקירו אותנו. הבטיחו שימנעו את החילולי שבת, אבל דבר לא נעשה. בעוד כחודש וחצי האולפנים ייפתחו וכולם יודעים מה התוצאה: עשרות עובדי רשות השידור, מרואיינים, עובדי הטלוויזיה, ערוצי הרדיו, כולם ייצטרכו להיכנס עם הרכבים בעיצומה של השבת לתוך השכונה החרדית".

לדבריהם: "אם זה לא נחשב להפרת סטטוס קוו אז מה כן נחשב הפרה. התרגלנו לחיים שקטים ועכשיו נצטרך להתרגל לשבתות עם רכבים וחילולי שבת. זה יותר דרמטי מאיזו מסעדה שנפתחת בשבת. כאן זה עשרות רכבים מידי שבת שיהרסו לנו את אווירת השבת".

עסקן נוסף מסביר: "יש הבדל בין רשות השידור ברוממה למרכז גבעת שאול-הר נוף. שם החרדים הגיעו הרבה אחרי הקמת רשות השידור. כאן אנחנו נמצאים עשרות שנים ועכשיו מנסים להרוס לנו את הסטטוס קוו".

כזכור, עם פרוץ המאבק אמר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, תושב הר נוף: "השכנים שלי סיפרו לי על זה שהתאגיד אמור להיכנס למבנה בכניסה לשכונה. אני לא מאמין. אמרתי לתושבים 'לא יקום ולא יהיה', אני לא יאפשר שיהיו בשכונה שלנו חילולי שבת או שינוי אופי השכונה. כשכונה חרדית, לא נוכל לקלוט תאגיד חילוני".

דרעי הוסיף והבטיח לתושבים המודאגים: "אני אנהל על זה מאבק, לא אתן לזה לקרות. שהתאגיד יחפשו להם מקום אחר. שכונת הר נוף לא מתאימה לזה".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני אמר אז ל"כיכר השבת": "לא התערבתי כמעט בנושא התאגיד, אך בוודאי שיש דברים שנתערב, למשל במקרה כזה. אם יעלה החשש לחילולי שבת או לפגיעה בשכונה החרדית הסמוכה, אנו נפעל בעניין ולא נאפשר זאת".

גם שר הבריאות יעקב ליצמן אמר ל"כיכר השבת" כי "ללא קשר לצורך שלנו לדאוג לדיור לציבור החרדי, ניאבק נגד כל חילול שבת חלילה, בכל מקום שהוא".

כאמור, בפועל - ככל הנראה - דבר לא נעשה, והתאגיד 'כאן' נמצא בשלבים אחרונים של הקמתו בלב השכונה החרדית. בכמה מלשכות ראשי המפלגות החרדיות בחרו שלא להגיב האם נעשה דבר בענין, כטענות התושבים.

השר דרעי בתגובה: ״כפי שאמרתי, בדעתי להיאבק בנושא כדי למנוע חילולי שבת בכניסה להר נוף. אין שום סיבה שמבנה התאגיד ימוקם דווקא בכניסה לשכונה חרדית השומרת שבת״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר