התאגיד יקום

בתיווך דרעי: תם המשבר בין נתניהו וכחלון

המשבר בין ראש הממשלה ושר האוצר סביב התאגיד הסתיים בתיווכו של השר אריה דרעי. במקביל, השר נפתלי בנט תוקף את נתניהו כי "ברגע האמת זנח את הציונות הדתית" (חדשות)

נתניהו וכחלון. ארכיון (צילום: Amit Shabi/POOL)

משבר אחד נגמר, אחר צץ: בישיבת ראשי סיעות הקואליציה היום (חמישי) סוכם כי תאגיד השידור הציבורי החדש יחל לשדר כמתוכנן בחודש הבא, וכי לא תהיה דחייה נוספת בשידורים, כדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כתנאי לכך סוכם עוד כי התאגיד יפעל תחת "חוק הפיקוח", המקודם בכנסת, בכדי שתהיה רגולציה מחמירה יותר על השידורים, בתיאום עם כל הסיעות על הנוסח המדויק של החוק.

מי שתיווך בין הצדדים - ראש הממשלה מחד ושר האוצר מאידך - היה יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שהפציר בשניים לחזור למתווה שסוכם קודם למשבר.

כזכור, המשבר בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון, סביב תאגיד השידור הציבורי, פרץ כבר בתחילת השבוע, במהלך פגישה שקיימו השניים בנושא, בה ביקש נתניהו מכחלון את תמיכתו בחוק הפיקוח שהוא מבקש להעביר שיעניק לממשלה שליטה בשידור הציבורי.

כחלון סירב ותקף את ראש הממשלה: "אתה לא באמת מתעניין בשידור הציבורי אלא רק בשליטה. אתה צריך להבין - אני עזבתי את הליכוד, אתה לא תעשה לי תרגילים כאלה. כשקשה - אתה נעלם, וכשיש הישגים - אתה מופיע".

העימות בין השניים נחשף אתמול, בכנס גיבוש הקואליציה, כאשר נתניהו קרא לכחלון לסייע לו בדחיית סגירת רשות השידור בחצי שנה ופתיחת התאגיד החדש. משרד האוצר הגיב לקריאת נתניהו ואמר כי "הוא כנראה שכח מי קרא להם חמאסניקים בקמפיין הבחירות וחוקק חוק שהגביל את קליטתם בתאגיד".

הבוקר, במהלך כנס 'קו לידידות' בתל-אביב, נשאל כחלון על יחסיו עם נתניהו והגיב: "איך אומרים החבר'ה? כחלון ונתניהו כבר לא".

במקביל, פרץ לו משבר חדש בקואליציה, הפעם בין ראש הממשלה נתניהו לבין יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, סביב סוגיית המכינה בעלי בעקבות דברי הרב יגאל לוינשטיין נגד שירות נשים בצה"ל.

"אין כל מקום לשתיקה. שכחת לדאוג לאחד ממוסדות הפאר של ישראל", אמר בנט לנתניהו, לפי הדיווח ב-ynet. "ברגע האמת זנחת את הציונות הדתית", אמר בנט לנתניהו.

"אין כל מקום לשתיקה או הבלגה בעניין הדרישה לסגירת המכינה ועליו להתערב מיידית ולמנוע זאת בהקדם", אמר בנט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר