הרצליה

הנציג החרדי פוטר כי "מחזיק בדעות חשוכות"

אלעד צדיקוב, נציג יהדות התורה בהרצליה, פוטר מתפקידו כמחזיק תיק התרבות התורנית על ידי ראש העיר כתגובה למכתב בו זעם על התדרדרות דתית במערכת החינוך (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אלעד צדיקוב (צילום: מתוך דף הפייסבוק )

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הדיח את נציג יהדות התורה ומחזיק תיק תרבות תורנית, אלעד צדיקוב, בשל מה שהגדיר כ"מחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים".

המתיחות בין השניים התחילה במכתב אותו שלח צדיקוב לפדלון בשושן פורים בו הלין על ההחלטה לשלב את פעילות ארגון חוש"ן בגנים בהרצליה.

בין יתר ההמלצות לגננות ולסייעות: ביטול המושג: אבא ואמא של שבת, בלבול זהות מכוונת: אין בובות לילדות, אין משחקים לבנים, העמדת מודל לחיקוי אישה במקצוע גברי, הסבר לילדי הגן שישנו מגוון רחב של תאים משפחתיים שאינם עומדים בגדר ההלכה.

"אני קורא לך להדיר את פעילות עמותת חוש"ן ואף לצייר גבולות גזרה ברורים במערכת החינוך. היותך מתקצב במאות אלפי שקלים את פעילות הרפורמים והקונסרבטיבים בתיכונים בהרצליה, מבלי ליידע את הורי התלמידים בעיר, היא חמורה מאוד לכשעצמה. אבל לחלחל תרעלה שכזאת לגני הילדים, היא חמורה עשרות מונים", כתב צדיקוב במכתבו.

ראש העיר פדלון זעם על המכתב והודיע במכתב תשובה לצדיקוב על הוצאתו מהקואליציה ופיטוריו מתיק התרבות התורנית.

"קראתי את מכתבך בנדון, ואני מתבייש כי הוא נושא עליו את לוגו עיריית הרצליה. מערכת החינוך בעירנו היא מהמתקדמות ומהנאורות ביותר במדינת ישראל. לא כך הוא מכתבך הרצוף באי דיוקים, בורות מדעית וערכית, פחד וחוסר הבנה של העידן בו אנו חיים", כתב פדלון.

"איני רואה מקום לחבר מועצה בקואליציה המחזיק בדעות חשוכות מימי הביניים, כנגד נשים וקהילות שלמות, ועוד לשמש בתפקיד האחראי על התרבות התורנית. לאור דבריך, ועד אשר תשכיל ותקבל את השונה ממך, וזאת על פי סמכותי, הנני מודיעך כי הנך משוחרר מתפקידך בקואליציה, וכמחזיק תיק התרבות התורנית", סיים את מכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר