חשוד נוסף נעצר בפרשת הסחיטה בצפון

תושב טובא זנגרייה נעצר ויובא להארכת מעצר לאחר שניסה לסחוט בעלי עסק בצפון ולהמשיך את פעילות ארגון הפשע שפעל באזור עד שראשיו נעצרו לפני כחודשיים (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

לפני כחודשיים נעצרו חברי ארגון פשע בצפון שגבה דמי חסות מקבלנים ועסקים היום (חמישי) נעצר תושב טובא זנגריה בן 36 לאחר שהמשיך לבצע פעולות סחיטה של קבלנים במטרה לשמר ולקדם את ארגון הפשע תוך כדי שהוא מציג את עצמו לאותם קבלנים כמי שמשתייך לגולן הייב וחברת השמירה.

כזכור, בתאריך 16.1.17 נעצרו חלק מחברי ארגון הפשע שבראשו עמד גולן הייב ודודו פרג' הייב. מדובר בארגון פשע שבמשך שנים הטיל את אימתו על אזור הצפון באמצעות סחיטה של סכומי כסף גדולים מבעלי עסקים, חקלאים, קבלנים ובעלי ציוד מכני כבד, תמורת שמירה על נכסיהם באמצעות מדבקה שעליה רשום "רעם".

במסגרת הפרשיה שנקראה בשם "הרי גולן" נאספו מעל כ- 280 עדויות כנגד ארגון הפשע, הוגשו כתבי אישום כנגד 40 נאשמים כאשר כנגד 14 מתוכם הוגשו גם בקשות מעצר עד תום ההליכים ונתפס רכוש רב בהיקף של 30 מליון ₪ שבכוונת המדינה לחלטו.

לאחר מעצרם של ארגוני הפשע משטרת ישראל המשיכה בפעילות סמויה במטרה לשמור על כל אותם נפגעים ולוודא שאכן ארגון הפשע בראשות גולן הייב ודודו, לא קם לתחיה וכן שלא קמים ארגוני פשע חדשים באזור.

במסגרת הפעילות נעצר חשוד תושב טובא זנגריה והיום הוגש נגדו כתב אישום, בקשה למעצר עד תום ההליכים ומעצרו הוארך בבית משפט המחוזי בנצרת עד להחלטה אחרת.

בתאריך 20.2.17 הנאשם פנה לאחד הקבלנים, אשר נסחט כבר בעבר ע"י ארגון הפשע של גולן הייב ודרש ממנו להמשיך ולשלם לו את אותם דמי חסות ששילם בעבר. הנאשם אשר הציג את עצמו כמי שקשור לגולן, ולמותג "רעם" המשמש את ארגון הפשיעה, אמר לקבלן "אל תדאג על הכלים השמירה ממשיכה כרגיל".

הקבלן שזכר את הנזקים שנגרמו לו בעבר ע"י אותו ארגון בשל כך שלא שילם להם, הבין כי אם לא ייעתר לבקשת הנאשם להמשיך לשלם דמי חסות שוב ייגרם לו נזק או יגנבו הכלים, ולכן נתן הסכמתו להמשיך לשלם דמי חסות לנאשם בסך 200 שקל ליום בתמורה לכך שלא ייגנב ציוד מן האתר על ידי גורמים עברייניים ולא יגרם נזק.

הנאשם פנה לקבלן עבודה באתר ראש פינה ודרש ממנו לשלם לו דמי חסות עבור השמירה על הציוד הכבד שבאתר בסך של 300 שקל ליום עבודה.

לאור מעצרו של הנאשם, שני הקורבנות לא הספיקו להעביר לנאשם את הכספים שדרש.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך ותאבק בתופעה בפעילות גלויה וסמויה באמצעיים טכנולוגיים מתקדמים במטרה לחשוף ולמצות את הדין עם אותם עבריינים. אנו שבים ומבקשים מהציבור לדווח על כל עבירת סחיטה, הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה ואיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר! לא אחת התשלום מעודד את אותם עבריינים לדרוש דמי סחיטה גבוהים יותר וכן לבצע את זממם גם כלפי קורבנות נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר