ראיון סוער

גפני למראיינת החילונית: "אתם מממנים אותנו? אנחנו מממנים אותכם"

חבר הכנסת משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, גינה את תליית בובות החיילים החרדים, הסכים עם דברי הרב לוינשטיין נגד גיוס בנות וענה בתקיפות להאשמה מסיתה ומכלילה (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משה גפני. ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס היום (חמישי) לסערה סביב דברי הרב יגאל לוינשטיין מהמכינה הקדם צבאית בעלי נגד שירות נשים בצה"ל והסכים עם תוכן דבריו.

"אני לא אוהב את סגנון הדיבור, הוא לא בסדר, והבנתי שהוא חזר בו מהסגנון", הקדים גפני בראיון לרדיו ללא הפסקה. "בואי לא נדבר על הרב לוינשטיין, אלא על העניין. הגשתי בקשה, ואושר לי דיון מהיר בוועדת חוץ וביטחון בעניין הזה. יש תמונת מצב שחיילים דתיים וחרדים שמשרתים בצבא, אורח החיים שלהם, של הפרדה בין בנים לבנות, נפגע על ידי הצבא".

"אני מתנגד לגיוס בנות, אבל זה לא קשור ואף אחד לא שואל אותי. כאשר פקודות הצבא מכריחות חייל לשנות את אורחות חייו, זה דבר חמור, והרמטכ"ל יצטרך להשיב עליו", הוסיף גפני.

"החרדים כמעט ולא מתגייסים לצה"ל", העירה המראיינת אילה חסון, וגפני השיב: "מאה אחוז. אז שהחילונים לא יתערבו בחינוך החרדי. בואי נעשה פה מקומות כאלה לא נעימים. אני דן על הנושאים שחשובים לי והוא דן על הנושאים שחשובים לו. בנושא של הצבא יש רבים שהצביעו ליהדות התורה'. אנשים שהצביעו עבורי בבחירות משרתים בצבא ביחידות קרביות ופונים אלי, כי מכריחים אותם לעשות שירות בתוך טנק יחד עם אישה, אני אתערב בזה. מי שלא מוצא חן בעיניו שיחפש במקום אחר".

איילה חסון, המראיינת (צילום: Flash90)

"אבל אנחנו מממנים את החינוך החרדי", הקשתה חסון. "אתם לא ממנים שום דבר", השיב לה יו"ר ועדת הכספים. "אנחנו מממנים אתכם. אנחנו, החרדים, מממנים. אני מכיר את תקציב המדינה. אני יודע כמה הולך לדברים שהציבור החרדי והחינוך החרדי לא נהנה מהם, וכמה כסף אנחנו משקיעים בעניין הזה, במיסים ובכל מיני דברים אחרים. שתדעי שזה המצב ותפסיקו להגיד דברים אחרים".

"מי שמשלמים את המיסים הכי גבוהים הם אלה שמשתכרים את השכר הכי גבוה. העשירים משלמים יותר מיסים כי הם מקבלים מהמדינה הרבה מאוד כסף", הדגיש גפני.

את תליית בובות החיילים במאה שערים בפורים, גינה גפני בחריפות: "זה נורא ואיום מבחינתי. זה דבר שלא היה בעבר, ואסור שיהיה, אבל אני לא רוצה להתייחס לזה, מפני שאז אני הופך אותם לאנשים חשובים. הציבור החרדי סולד מזה. אני מגנה את זה. הנושא הוא ממש לא ראוי בכלל".

בהקשר לויכוח המסעיר את הקואליציה על תאגיד השידור הציבורי, נשאל גפני "האם החרדים 'דחפו' לשידור הציבורי אנשים משלהם", וענה: "אולי יש שם בודדים, זה לא משנה. מבחינתי, כמי שמייצג את הציבור החרדי לא משנה היכן זה נמצא. בכל מקום יתקפו אותנו, יהיה בסדר, לא לדאוג. אומנם כיום פחות, יש שינוי בעניין הזה, פחות שנאה ופחות הסתה, זה בא לידי ביטוי בשידור ובתקשורת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר