במשטרה חוששים

הגיוס הגדול של 'הפלג': יוזמים התפרעויות במרתון ירושלים

בכירים ב"פלג הירושלמי" הפיצו הודעה לתומכיהם בה קראו להם לעלות לירושלים לקראת ההפגנות שייערכו בבירה וצפויות לשבש את "מרתון ירושלים". בסביבת ראש העיר הזהירו את 'הפלג' (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרתון ירושלים לצד הפגנה של "הפלג הירושלמי" (צילום: נתי שוחט ויונתן זינדל, פלאש 90)

דרמה: "הפלג הירושלמי" מאיים הערב (חמישי) לממש את הצהרתו מתחילת השבוע, וקורא לאלפי בני ישיבות ואברכים מכל רחבי הארץ להגיע לירושלים כדי לחסום בשעות הבוקר של יום שישי את העיר מכל עבריה - ו"לפוצץ את המרתון" שיתקיים באותן שעות בעיר.

המרתון, שיביא לסגירת כבישים בירושלים החל מיום חמישי בלילה, אמור לפקוק את העיר וההפגנות רק יחריפו את שיבושי התנועה. בנוסף, התפרצותם של אלפי מפגינים למסלולי הריצה עלולה לשבש את התחרות השנתית.

במרתון צפויים לקחת חלק אלפי משתתפים מישראל ומכ-60 מדינות מרחבי העולם, והוא נחשב ארוע תדמיתי משמעותי שאמור לעודד את התיירות לירושלים ובד בבד לקדם את המעמד המדיני של העיר בזירה הבינלאומית. מפגיני 'הפלג' שעשויים לצאת להפגנות במהלך המרתון, אומרים כי "הדבר יאתגר את משטרת ישראל בצורה חסרת תקדים".

הפגנות 'הפלג'. אתמול (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

"כדי למנוע הפרעה לאורך מסלולי מירוץ של עשרות קילומטרים תיאלץ המשטרה לגייס כוחות חסרי תקדים, כאשר במקביל יצטרכו כוחות אלה להתמודד גם עם שיבושי תנועה והפגנות בכל רחבי המדינה", אמרו.

הסיבה לזעם של מפגיני 'הפלג', היא הדרישה למצות את ההליכים המשפטיים עם העריק שנעצר. לדבריהם "ההתעקשות של רשויות הגיוס למצות את ההליך המשפטי והדרישה לשלושה וחצי חודשים, גרמו במו ידיהם לאנדרלמוסיה חסרת תקדים. בית הדין הצבאי גזר היום לא רק את משך מאסרו של תלמיד הישיבה, אלא גם את דינו של מרתון ירושלים".

גורמים בסביבת ראש העיר ניר ברקת אומרים ל"כיכר השבת" כי במידה והפלג הירושלמי ישבש מחר את מרתון ירושלים, הרי שיהיו לכך השלכות משמעותיות. "גם פוליטיות", הם מדגישים, תוך שהם רומזים על היחסים של ברקת עם הפלג שיעלו על שרטון.

"הועברו מסרים ברורים למי שצריך כדי למנוע את החילול ה' הזה, במידה ולא נענה, נשתמש בכל האמצעים שלנו כדי להבהיר זאת", הם מבטיחים.

לדבריהם: "אחרי כל מה שנעשה במשותף בשנים האחרונות, ראש העיר ניר ברקת רואה בשיבוש המרתון - שהוא אירוע בינלאומי, ללא כל ביקורת או בעיה, בהשתתפות אלפי אנשים מחו"ל - פגיעה אישית בו. לא רק שזה לא ישיג שום מטרה, צעד כזה רק יפגע בהם", הם מבטיחים.

במשטרה אמרו הערב כי "מחוז ירושלים נערך לקראת מרתון ירושלים הצפוי להתקיים מחר, יום שישי 17.3.17 ובו ישתתפו מעל 30,000 רצים לצד מאות צופים ומשתתפים באירועים הנלווים למרתון. במסגרת ההכנות, נערכת המשטרה להתמודדות עם כוונות מצד גורמים קיצוניים לנסות לשבש את מהלך האירוע".

ההודעה של 'הפלג', הערב

"משטרת ישראל מדגישה כי תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה וביד קשה כנגד כל גורם אשר יפעל בניגוד לחוק בניסיון לשבש את המהלך התקין של המרתון ולהפר את הסדר הציבורי. מצופה מגורמי ההנהגה של כלל המגזרים בירושלים לגלות אחריות ולפעול למנוע כל כוונה להפר את הסדר ולשבש את קיומו של האירוע ואת מרקם החיים התקין בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר