התעללות משטרתית

אוטובוסים רבים עם נוסעים חרדים עוכבו ללא עוול בכפם

במשטרה חששו מהפרות סדר של אנשי הפלג הירושלמי והפכו כל חרדי למפגין בפוטנציה. התוצאה: אוטובוסים רבים עוכבו בכניסה לירושלים על לא עוול בכפם והנוסעים עוכבו שעות ארוכות (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אוטובוסים מעוכבים בשער הגיא (צילום: מדברים תקשורת)

נוסעים חרדים רבים עוכבו במשך שעות בדרך לירושלים בשל החלטת המשטרה כי הם קשורים לאנשי הפלג הירושלמי שהודיעו כי יפריעו את מרתון ירושלים כחלק מההפגנות שלהם נגד מעצר העריק החרדי. מדובר בנוסעים תמימים שהגיעו מבית שמש וערים נוספות לעבודתם בירושלים אך עוכבו שעות ארוכות.

במקרה אחד שהגיע לידי 'כיכר השבת' מעדויות נוסעים הגיע אוטובוס עם חרדים מבית שמש ב-7:45 לגינות סחרוב, ניידת משטרה עצרה את האוטובוס והורתה לנהג לשוב על עקבותיו. בליווי משטרתי כבד הוא הובל עד לתחנת הראל/מבשרת. שם הוא מעוכב קרוב לשלוש שעות.

על האוטובוס נשים וילדים ומבוגרים, רובם מורות, מלמדים ומגידי שיעור שנוסעים בקו הזה בקביעות מדי בוקר. אך כל זה לא הספיק למשטרת ישראל. שהבוקר החליטה כי כל יהודי חרדי הוא מפגין בפוטנציה.

לדברי הנוסעים, מהשעה 7:45 עד השעה 11 האוטובוס היה מעוכב בתחנת הראל ולא איפשרו לו לחזור גם לבית שמש. המורות והמלמדים טוענים שאין להם כבר מה להגיע לירושלים, עד שיגיעו ליעדם הלימודים יגיעו לסיומם.

על פי עדויות נוסעים חרדים, קווי 418 של אגד שמגיעים מבית שמש עוכבו גם הם כבר בצומת שורש כשכל חטאם של הנוסעים - היותם חרדים.

המשטרה עצמה דיווחה על מספרים נמוכים בהרבה לדברי דובר המשטרה, עד כה עיכבה המשטרה 3 אוטובוסים באזור מחלף שורש ובהם חרדים שעפ"י החשד התכוונו להגיע לאזור המרתון ולשבשו. כמו כן לדבריו, המשטרה עיכבה עד כה 80 חרדים ברחובות הסמוכים למסלולי המרתון שעפי החשד התכוונו לשבש את מהלך האירוע.

"האגודה לזכויות האזרח" פנתה ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה להורות למשטרה שלא לעצור אוטובוסים של חרדים בדרך לי-ם בשל הפגיעה בחופש התנועה.

האגודה לזכויות האזרח מסרה כי "למשטרה אין סמכות למנוע מאזרחים לנסוע מעיר אחת לעיר אחרת. עצירת האוטובוסים מהווה פגיעה חמורה בחופש התנועה, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בחסימת תנועה גורפת של קבוצות שלמות של אזרחים. בעקבות מקרים בהם עוכבו בעבר אוטובוסים, הן עם נוסעים ערבים, הן עם נוסעים חרדים והן עם נוסעים דתיים-לאומיים, כבר פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להנחות את המשטרה להימנע מלעכב אוטובוסים. בחלק מהמקרים אפילו לא היה מדובר באנשים שרצו למחות אלא רק להגיע לביתם. כיוון שהמדיניות נמשכת, נשקול צעדים משפטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר