המשבר לא תם

יו״ר הקואליציה: "אין הסכמה עם כחלון, התאגיד לא יקום"

המשבר בקואליציה לא תם: יומיים לאחר שדווח על הסכמה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר האוצר משה כחלון על הקמת תאגיד השידור הציבורי - הודיע הערב ח"כ דוד ביטן כי "אנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה יקום". מוקדם יותר הזהיר ביטן כי המצב בקואליציה עלול להוביל לבחירות

מורן אזולאי, ynet | כיכר השבת |
נתניהו וכחלון, ארכיון (צילום: אלכס קולמויסקי)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הודיע הערב (שבת) כי מפלגתו תתנגד להקמת תאגיד השידור הציבורי, זאת בניגוד לסיכום שהושג ביום חמישי בישיבת ראשי סיעות הקואליציה: "בנושא של התאגיד, נכון יש חוק, אנחנו לא מוכנים שהתאגיד הזה יקום, יש לנו עוד 45 יום על מנת לדאוג שהוא לא יקום", אמר ביטן בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

ביטן הבהיר: "כמובן, אנחנו מקיימים את החוק. לא מוכנים להקים את התאגיד נכון לעכשיו". הוא נשאל אם ראש הממשלה חזר בו, והשיב: "מותר. אנחנו לא נסכים בשום מקרה להקמת התאגיד. אנחנו לא נסכים לזה. מצפים מכחלון שיילך לקראתנו. הוא לא הסכים עם כחלון. הגיעו להסכמה לגבי חוק הרגולציה".

לדבריו, "קיבלנו 30 מנדטים אוקיי, אנחנו יודעים למשול, העברנו תקציב בארבע שעות. העברנו מאות חוקים והחלטות. אין שום בעיה, אבל הליכוד יש לו 30 מנדטים והוא מצפה שגם על האג'נדות שלנו השותפות יילכו. אם לא יילכו - הכול יכול להיות".

ביום חמישי, בתום ישיבת ראשי סיעות הקואליציה לאחר משבר עם שר האוצר משה כחלון, נמסר כי הוחלט שתאגיד השידור הציבורי יקום ולא יקודם החוק לסגירתו ובמקביל יקודם חוק התקשורת החדש של נתניהו אבל בתיאום עם כל הסיעות לעניין הנוסח המדויק של החוק. בישיבה שאל כחלון את ראש הממשלה מדוע ביקש שוב לסגור את התאגיד אחרי שכבר סוכם שיחל בשידוריו ב-30 באפריל, ונתניהו ענה: "קפץ לי הגן המזרחי" - אמירה שעליה התנצל בסוף השבוע.

מוקדם יותר אמר ח"כ ביטן באירוע "שבתרבות" בחיפה כי המצב הנוכחי בקואליציה עלול להוביל לבחירות בקרוב. "הבית היהודי וכולנו אומרים 'הממשלה תלויה בנו' - והגיעו מים עד נפש", אמר ביטן והוסיף: "אם לליכוד ולראש הממשלה יימאס, נפרק הכול ונלך לבחירות". ביטן טען כי הליכוד לא מעונין ללכת לבחירות, אבל הוסיף כי: "לא יכפו עלינו דעות והחלטות. לא מפלגת כולנו ולא מפלגת הבית היהודי. אם האיומים וההתבטאויות ימשיכו, יש סיכוי טוב שנלך לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר