חילול שבת שלא לצורך

משבר 'כאן': נתניהו זימן שרים לדיון בעיצומה של השבת

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הצהריים שרים בממשלה בכדי לדון על סגירת התאגיד 'כאן' תוך כדי חילול שבת פומבי, שבא לידי ביטוי בדיווחים בכלי התקשורת, אך שלא לצורך "פיקוח נפש" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחלל שבת. בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק מאז אמצע השבוע בניסיון לגרום לביטול תאגיד 'כאן' ו"לשקם" את רשום השידור. אך כנראה הדבר גורר אותו לדיונים שהתקיימו בעיצומה של השבת, תוך חילול שבת פומבי, שבא לידי ביטוי בדיווחים בכלי התקשורת, אך שלא לצורך "פיקוח נפש".

על פי הדיווח של העיתונאי יובל קרני, נתניהו זימן אליו במהלך השבת את השרים צחי הנגבי, יריב לוין ומירי רגב, בכדי לדון על הניסיון לביטול התאגיד.

גורם חרדי אמר ל"כיכר השבת": "דיונים של ראש הממשלה בעיצומה של השבת היו נחשבים לנדירים, רק במלחמות ופיקוח נפש. לא מובן מה נתניהו חשב כשהזמין שרים לדון על 'התאגיד' בעיצומה של שבת קודש, זה מהשהו שלא היה בעבר".

יצוין כי ראש הממשלה אישר עם צאת השבת את הדיווחים כי החליט ללכת למשבר עם שר האוצר משה כחלון ולחזור בו מדעתו לאשר את פתיחת התאגיד. נתניהו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "שיניתי את דעתי בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור. בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד.

"כמו כן התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?".

שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב לחילול השבת ואמר: "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג.

"השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם אנשי ראש הממשלה. גפני אמר כי הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית.

נתניהו הגיב ואמר שבאו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר