הכנסת אורחים

אלפים נוהרים לליזענסק: הילולא דרבי אלימלך

אלפי חסידים ואנשי מעשה ובהם רבנים, אדמו"רים, וראשי ישיבות מכל רחבי תבל הגיעו ברכבת אוירית לליזענסק, ואלפים צפויים עוד להגיע במהלך היום. ארגון 'הכנסת אורחים ליזענסק' מארח את אלפי העולים (חרדים, שיווקי)

אלפים נוהרים לליזענסק: הילולא דרבי אלימלך. צילום: שוקי לרר

אלפים מכל רחבי העולם, מארץ ישראל, מאירופה ומארה"ב הגיעו לעיירה ליזענסק שבפולין לרגל הילולא קדישא של הרבי ר' אלימלך זיע"א שחל היום כ"א לחודש אדר, ובמהלך היום צפויים להגיע עוד אלפים לליזענסק על מנת להשתטח על ציונו הק' ולשפוך צקון לחשם לישועת הכלל והפרט.

כאלף איש ובהם רבנים אדמו"רים מורי הוראה וראשי ישיבות שהו בליזענסק בשבת קודש.

אלפים ששהו במהלך השבת ברחבי פולין, אוקראינה והונגריה יצאו מיד במוצאי שבת אל ליזענסק. ממידע שנמסר ע"י חברות תעופה וסוכני הנסיעות שמסיעים את הציבור לציון הקדוש, חמש טיסות יצאו בחצות הלילה, ואלפים נוספים עולים היום ברכבת אווירית לציונו של הצדיק הקדוש בליז'ענסק.

צוותי 'הכנסת אורחים ליזענסק' עוסקים מסביב לשעון במשנה מרץ בקליטת המוני החסידים בהרחבה ובכבוד, ומארחים את קהל האלפים בסבר פנים יפות על מנת שיוכלו להתפנות למטרה העיקרית לשמה הגיעו - להשתטח על הציון הקדוש ביום נשגב זה המסוגל לישועה, כפי שידועה אמרתו של הרב בעל 'תפארת שלמה' מרדומסק, שביום ההילולא שלו מושיט הרבי מליזענסק זי"ע את ידיו ומאציל את ברכת קדשו לכל העולים להתפלל על ציונו הקדוש.

כאלף יהודים שהגיעו לשבת הצמודה להילולא זכו לשבת מרוממת במיוחד. סעודות השבת נערכו ברוב עם, עם זמירות ודברי תורה וכמנהג הקהילות השונות, וכן נערכו 'שבת אחים', בליל שבת קודש עד השעות המאוחרות של אישון לילה. "השבת נועם הנשמות" בצילו של ה"נועם אלימלך" היתה לשם דבר ומדי שנה היא מתלקחת ומתעוררת יותר ויותר. ובצד הגשמי זכו לאירוח מושלם של הכנסת אורחים ליזענסק.

בשעה זו נערכת בליזענסק סעודת מלווה מלכה רבתית בשולחנות מלאים בכל טוב, לכל הנמצאים בליזענסק לרגל הילולא קדישא. כמו"כ נערך סעודת הילולא יוקרתי ע"י הכנסת אורחים ליזענסק לכל התורמים הנכבדים שלקחו על עצמם שותפות בהקמת בנייני הכנסת אורחים הבאים.

במהלך השבת התקיימו משמרות לימוד ב"היכל התורה" - אוהל מיוחד שהוקם השנה לראשונה לטובת הלומדים. הכנסת אורחים ליזענסק העמידה לתועלת הלומדים, עשרות ספרי לימוד, גמרות, ספרי חסידות ספרי הגות ומחשבה ועוד. כמו"כ ביום ההילולא תהיה במקום עמדת "אוצר החכמה" כולל כל הציוד הנלווה.

בנוסף, בהכנסת אורחים ליזענסק חידשו השנה את "אוהל השמחה" בו יוכלו לנגן, לשיר ולרקוד לכבוד ההילולא.

בערב שבת קבעו הרבנים מזוזות בשערי בנין א' מבנייני הכנסת אורחים שהושלם ברוב פאר והדר ונפתח לרווחת העולים לליזענסק ביומא דהילולא.

בניין א' מבנייני הכנסת אורחים ליזענסק שנפתח לקראת יום ההילולא, יעמוד לרשות העולים לליזענסק במהלך כל השנה בשבתות ובימות החול. הבנין כולל בית מדרש מרווח ומפואר, אוצר הספרים, עזרת נשים, חדרי כיבוד וקפה, חדרי לינה מאובזרים ומרווחים וחדרי נוחיות אסטטיים.

ה"הכנסת אורחים" הקימה אוהלי ענק עם רצפת עץ וחלוקה פנימית לחדרים, כשכל הקומפלקס מחומם במזגני ענק. לצידם נשכרו מבנים ניידים – קרוואנים ותאי נוחיות אסטטיים לרווחת ההמונים. אוהל מיוחד הוקם לטובת הכהנים.

'הכנסת אורחים' הקימה גדר הפרדה לאורך כל המעלה אל הגבעה של בית העלמין, כדי לשמור על "מחניך קדוש", בשל קדושת המעמד והמועד, "תיקון גדול" שנהוג בישראל מקדמת דנא.

עשרות המתנדבים עובדים ללא לאות כדי להשלים אל נכון כל פרט ופרט. "הכנסת אורחים ליז'ענסק" נוטלת על עצמה את האירוח המושלם, בצורה הכי מכובדת שאפשר, כראוי לישראל בני מלכים, הן בהיבט הרוחני והן בצד הגשמי.

הצוות הנרחב של הפעילים והעסקנים הרבים שיצא לליזענסק מיד לאחר פורים, החל מיד עם הגיעו למקום בפעילות נמרצת לארגן את אירועי ההילולא, סידור חדרי האירוח, המטבחים וחדרי האוכל, הקמת אוהלי הלינה הענקיים, יחד עם עבודת הכשרה של המאפיה המקומית לצורך אפיית עשרות אלפי ככרות הלחם והחלות בכשרות מהודרת עבור ציבור העולים לציון.

במהלך השבועות האחרונים שונעו לפולין בדרך האויר, עשרות טונות של מזון וציוד, לטובת אלפי העולים להשתטח על הציון הק' ביומא דהילולא, הזוכים לארוחות חמות ואוכל משובח שמוכן במטבח הכנסת אורחים ע"י שף מקצועי, וכן לסעודות השבת ביד רחבה וברוח נדיבה.

במהלך יום ההילולא צפויים להגיע אדמו"רים, רבנים, משפיעים רוחניים, וכן ראשי ומנהיגי קהילות.

האדמו"ר מראחמסטרויווקא, אשר הגיע אף הוא לליזענסק יעתיר עבור תורמי 'הכנסת אורחים ליזענסק' תפלה מיוחדת שתיערך ביום ראשון בעיצומו של יומא דהילולא עבור כל התורמים לטובת הכנסת אורחים ליזענסק.

מוקד הישועות 1800-350-170 יהיה פתוח במשך כל ליל ההילולא.

צילום: שוקי לרר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר