חומת מקסיקו

הממשל מציג: חומה מרשימה אך אסתטית

הממשל הציג אמש את רשימת הדרישות לבניית החומה עם מקסיקו, אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא דונלד טראמפ. מהדרישות עולה כי זה לא יהיה פשוט או זול (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גבול מקסיקו וקליפורניה (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ ממשיך לפעול באופן רציף לקיום הבטחות הבחירות שלו: אמש (מוצ"ש) הוצגה רשימת הדרישות של הממשל האמריקאי לבניית החומה בגבול מקסיקו. חברות הבנייה נדרשות להעביר הצעות ראשוניות לבניית אבטיפוס עד 29 בחודש. העלות של כל אבטיפוס צפויה לעלות בין 200 ל-500 אלף דולר.

החומה שנועדה לבלום את זרם המהגרים הבלתי חוקיים היא אחת מהבטחות הבחירות המרכזית של דונלד טראמפ. נשיא ארה"ב הבטיח עוד בזמן הקמפיין שיחייב את מקסיקו לשלם על בניית החומה. מקסיקו, ביותר מהזדמנות אחת, הבהירה כי לא תעשה זאת, אך לטראמפ דרכים רבות לגרום למקסיקו לשלם את העלויות בצורה עקיפה.

השבוע ביקש הבית הלבן תוספת של שלושה מיליארד דולר לתקציב המחלקה לביטחון המולדת. חלק מהכסף אמור להיות מושקע בתכנון החומה ובבנייתה. לפי אחד המסמכים שפרסמה הסוכנות האמריקנית להגנת הגבולות החומה תהיה "מרשימה" ועשויה מבטון.

המחלקה לביטחון המולדת מסרה כי הגובה האידיאלי של החומה הוא תשעה מטרים אם כי הממשל יהיה מוכן להתפשר על 5 מטרים אך לא פחות מכך, וכי הצד האמריקני של החומה צריך להיות בצבע "נעים אסתטית"..

בנוסף, החומה תצטרך לכלול אמצעים שימנעו טיפוס עליה, או לחפור מתחתיה. דרישה נוספת היא שהדרך שבה תיבנה החומה תמנע במשך שעה לפחות מפורצים פוטנציאליים ליצור בה "חור" גדול מ-30 ס"מ באמצעות פטיש, מכוש, כלי עבודה חשמליים וכלים נוספים מה שייתן לכוחות הגבול להגיע למקום ולעצור את הפורצים.

בשבועות האחרונים מאות חברות בנייה הביעו עניין בפרויקט אם כי סביר להניח שרק חברות ענק יוכלו לעמוד בתנאי הפרויקט השאפתני של הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר