חילול שבת "לקראת צאת השבת"

נתניהו לגפני: "באו אליי כמה שרים"; מירי רגב: "הוא הזמין"

השרה מירי רגב טוענת כי בניגוד לתירוצי נתניהו על חילול השבת - "באו אליי כמה שרים" - הוא זה שהזמין אותם ל"התייעצות" ומתרצת את הפגיעה בשבת קודש - "זה היה לקראת צאת שבת" (בארץ)

מירי רגב ורה"מ נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

"ראש הממשלה הגיב ואמר שבאו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת", כך הודיע אמש (מוצאי שבת) לשכתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בהודעה הנזעמת שהוציאו בעקבות חילול השבת החמור של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא שלטענת השרה מירי רגב, נתניהו עצמו יזם את הדיון והזמין את השרים.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", ראשי המפלגות החרדיות הביעו זעם בפני ראש הממשלה על כך שחילל את השבת ברגל גסה בדיון שכינס עם שריו על תאגיד השידור הציבורי החדש, זאת בעיצומה של שבת קודש. ראשי המפלגות והח"כים הביעו מחאה חריפה נגד ראש הממשלה על חילול השבת אך הסתפקו בכך ולא החריפו את הטון באיומים כלפיו.

לפי הודעת לשכת גפני, נתניהו הבהיר שהוא אינו מחלל שבת וכי השרים היו אלו שבאו אליו. ליו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר נתניהו כי הוא לא התכוון לחלל את השבת בעצמו.

אלא שלפי דברי שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהשתתפה בפגישה, הרי שראש הממשלה בעצמו זימן את השרים אליו "להתייעצות בצורה לא פורמלית", כלשונה, בראיון לניב רסקין בגלי צה"ל הבוקר.

יתירה מכך, מבחינת מירי רגב, אין בעיה בפגישה כי היא היתה - "לקראת צאת שבת, היא לא היתה באמצע היום או בבוקר", כלשונה.

להלן תמלול הקטע בראיון שעסק בנושא חילול השבת:

ניב רסקין: "היית בפגישה אצל ראש הממשלה?".

מירי רגב: "כן".

ניב רסקין: "היא היתה בשבת, שמעת בוודאי את הטענות של חברי המפלגות החרדיות, בין אם זה ליצמן בין אם זה אריה דרעי, וראש הממשלה אמר - לא הזמנתי באו אליי השרים. באתם בלי הזמנה, מה היתה הדינמיקה שם?

מירי רגב: "קודם כל זה לא מה שראש הממשלה אמר, בואו תדייקו, אני יודעת קשה קשה לדייק, זה נורא קשה לדייק, אבל...".

ניב רסקין: "באו אליי כמה שרים, זה מה שהוא אמר...".

מירי רגב: "באו אליו כמה שרים, באנו סתם, דפקנו בדלת ונכנסו. נו באמת. אכן היתה פגישה, היא היתה דרך אגב לקראת צאת שבת, היא לא היתה באמצע היום או בבוקר.

"אני כבר אמרתי בעבר, אני מסורתית, אני מעולם לא הולכת לאירועים ממלכתיים בשישי-שבת, ולכן גם לא הלכתי לפתיחת האולימפיאדה ולכל אירועי תרבות שמזמינים אותי במהלך שישי שבת.

"עם זאת כאדם פרטי אני כן נוסעת לשבת, הוא הזמין להתייעצות בצורה לא פורמלית..."

ניב רסקין: "אבל נסעת כשרה, לא נסעת לאירוע פרטי, זה היה ישיבה שבה היו כמה שרים..."

מירי רגב: "אתה רוצה לדעת כמה שרים נוסעים בשבת? בוא לא ניכנס לעניין הזה, נוח לכם מאוד להיכנס לפרטים האלה אבל זה לא יעזור לך, אתה לא תסית את הדיון.

"הדיון הוא שראש הממשלה אמר שיתנצל על זה והוא לא יחזור על זה להבא. בזה נגמר עניין השבת".

יו"ר מרצ חכ זהבה גלאון, צייצה בתגובה לדברי רגב: "רגב טוענת שהיא שומרת שבת. אני מאוד רחוקה מזה, אבל גם אני יודעת שאין דבר כזה 'לקראת צאת השבת'. או שהשבת יצאה או שלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר