חזית נוספת

השר כץ נגד נתניהו: "אין סיבה להקדים את הבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמריא לסין, השאיר אחריו בוקה ומבולקה פוליטית עם משבר מדמם מול כחלון בנושא התאגיד. האם החלו גם ניצני מרד בתוך הליכוד? (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
כץ ונתניהו (צילום: אפי שריר, פלאש 90)

שר התחבורה והשר לענייני מודיעין ח"כ ישראל כץ (ליכוד) מאותת היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו בגלצ כי אם הוא חושב שסיעת הליכוד עומדת מאחוריו בכל הקשור לאיומי ההליכה לבחירות על רקע המשבר מול כחלון בנושא התאגיד - הוא טועה לחלוטין.

"מדינת ישראל לא זקוקה למערכת בחירות מבחינת האינטרס של המדינה", אמר כץ בראיון לגלי צה"ל. "הפורום המחייב במפלגה לא דן בדבר הזה. כל האווירה הזו, של יצירת אווירת בחירות, היא לא במקומה - אף אחד לא הכריז על זה. הבחירות לכנסת הבאה נקבעו לנובמבר 2019 ואין שום סיבה להקדים אותן".

לדבריו של השר כץ ובכירי ליכוד אחרים ישנה משמעות מיוחדת, בעיקר על רקע העובדה כי על פי החוק ראש הממשלה יכול לפזר את הכנסת רק לאחר ששכנע בכך את הנשיא. זה מצדו צריך, חוקית, להתייעץ עם ראשי הסיעות בכנסת, אך ההחלטה נתונה לשיקול דעתו הבלעדי ולא מחויבת לדברי ראשי הסיעות.

לפיכך, בקונסטלציה שמתוך סיעת הליכוד ייווצר רוב שיתנגד להיגרר לבחירות בשל שיקוליו התמוהים והאישיים של נתניהו - בגינם ידרשו החברים לסכן את כיסאם ולהיכנס להליך פריימריז מייגע - ושיעדיף להמליך מועמד אחר מקרבם לראשות המפלגה והממשלה, לא מן הנמנע שריבלין ישתכנע שכך אכן ראוי והבחירות ימנעו, אם כי הסיכוי לכך נראה קלוש בשלב זה.

מלבד כץ, בכירים אחרים, דוגמת השר ארדן, עוד לא השמיעו בקול את דעתם בנושא, אך בכיר בליכוד צוטט היום ב'מעריב' כמי שאומר ש"ראש הממשלה לא רציונלי".

בולט בשתיקתו, השר ארדן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כמו כן, השרה גילה גמליאל אמרה, כי "כרגע הדבר הכי נכון הוא לא ללכת לבחירות. יש לנו קואליציה ימנית וחזקה שבהחלט יכולה לעבור את המשבר הנוכחי ואין כל צורך לשבור כלים ולפרק את הממשלה. ויכוחים תמיד היו ותמיד יהיו אבל על נושא התאגיד לא הולכים לבחירות. אני קוראת מכאן לכל ראשי הקואליציה לפעול לפתרון הבעיה וליציבות שלטונית".

גם ח"כ יהודה גליק סבור, כי "אין שום סיבה הגיונית ללכת עכשיו לבחירות. אני מציע לכולם לא לקבל החלטות מהבטן. לקחת נשימה ארוכה ולקבל החלטות מהראש. הראש אומר שהממשלה הזאת יכולה וצריכה להחזיק עד יומה האחרון בעוד שנתיים וחצי".

במתנגדים לצעדיו האחרונים, יש המונים גם את חברי הליכוד הבאים: השרים שטייניץ ואלקין, והח"כים חוטובלי, קורן, זוהר, אוחנה, נגוסה, חזן וז'קי לוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר