פחתו ידויי האבנים

המחאה עזרה: הדרך לביתר עילית בטוחה יותר

החודש האחרון רושם נתון נדיר ביחס למתרחש בשנה האחרונה בציר עוקף חוסאן שבדרך לעיר החרדית: אפס ידויי אבנים, לפי צה"ל. מה גרם למציאות החיובית החדשה? (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
רחל מאמו, מביתר, עם בנה התינוק שנפצע מידוי אבנים על הציר. ארכיון (צילום: רעות רימרמן, ynet)

בכביש עוקף חוסאן, שבדך לעיר החרדית ביתר עילית, נפגעו מדי יום בשנה האחרונה כלי רכב ישראלים כתוצאה מידויי אבנים, ולא מעט אף נפצעו מרסיסי השמשות שנופצו מהאבנים.

לפני כחודש יצא ראש העיר, מאיר רובינשטיין, לציר המדובר הפגין עם תושבים רבים נגד המצב הבלתי נסבל שנמשך יותר מדי שמן וללא שנראה כל פתרון צבאי או אחר באופק.

מח"ט עציון, אל"מ רומן גופמן, החליט להרים את הכפפה והוציא לפועל מבצע חטיבתי ייחודי בשיתוף פעולה עם שב"כ ומשטרת ישראל: נעצר מתן אישורי העבודה בארץ לתושבי חוסאן עד שייפסקו יידויי האבנים, עשרות מעורבים בהפרות הסדר נעצרו וגדוד שלם הגביר את נוכחותו בכביש על ידי סיורים, תצפיות וצלפים.

האם מספרת על ידוי הסלע ממנו נפצע בנה התינוק (צילום: רעות רימרמן, ynet)

כמו כן, הצבא סגר את חלק מהיציאות מחוסאן ובכך חויבו תושבי הכפר לנסוע בכביש ביחד עם היהודים, מה שהעמידה את זורקי האבנים בבעיה - כי כך האבנים עלולים לפגוע גם באנשי הכפר.

בנוסף, פוזרו כרוזים בכפר ואף הועלו עדכונים לדף הפייסבוק של חוסאן - במטרה להסביר לתושבים את משמעויות המבצע הצבאי. במקביל, מח"ט עציון נפגש מספר פעמים עם מנהיגי הכפר כדי להבהיר שכאשר השקט יישמר יוחזר המצב לקדמותו.

רכב המשפחה שנפגע מהסלע

ואכן, לאחר הפעילות הזו בחודש האחרון, כבר ניתן לראות את השינוי בשטח: לפי הסקירה שהתפרסמה בחדשות 2, ממצב של עשרות יידויי אבנים בחודש, צומצמה כמות האירועים לאפס, ובאוגדת איו"ש אומרים: "אם זה יישאר כך נבצע ירידה מדורגת של הפעילות המבצעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר