חשיפת "כיכר השבת"

הוועדה התכנסה, ארבעה דיינים עמיתים חדשים נבחרו

שרת המשפטים התנתה את כינוס הוועדה למינוי דיינים במינוי אב"ד מהציונות הדתית, יו"ר ש"ס השר דרעי דרש את כינוס הוועדה, שקד הסכימה והיום נבחרו 4 דיינים עמיתים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ניצחון חרדי: שרת המשפטים איילת שקד סרבה שהוועדה למינוי דיינים תתכנס עד שהראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף ימנה דיין מהציונות הדתית לתפקיד אב"ד, אך לבסוף התקפלה מהדרישה, הוועדה התכנסה הבוקר (ראשון) ולאחר הצבעה נבחרו ארבעה דיינים עמיתים חדשים.

לפני כארבעה חודשים פורסם לראשונה ב"כיכר השבת" על מכתב הראשון לציון הגר"י יוסף ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ. במכתב הציג הרב את האפשרויות לפתרון העומסים בבתי הדין. בין הפתרונות כתב הרב כי הוא מבקש למנות 13 דיינים עמיתים (דיין בפנסיה שבא לעשות "שירות מילואים"), מה שלדבריו יקל על העומס בבתי הדין ואינו זקוק לאישור תקציבי מיוחד.

חשיפת "כיכר השבת" לפני כשבוע

לפני כשבועיים, חברת הוועדה, שרת המשפטים איילת שקד הציבה אולטימטום לראשון לציון: תמנה דיין מהציונות הדתית לתפקיד אב בית דין, ולא - הוועדה לא תתכנס. ואכן היה נראה כי כינוס הוועדה תדחה.

אך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע בשבוע שעבר כי חברי הכנסת של המפלגה לא ישתתפו בגיבושון הקואליציוני עד לפיתרון המשבר בוועדה למינוי דיינים. דרעי דרש שהוועדה תתכנס ותבחר דיינים עמיתים כפי שמבקש נשיא בית הדין.

ואכן, הוועדה התכנסה הבוקר ובחרה ארבעה דיינים עמיתים חדשים: הגאונים רבי עמרם אלחדד, רבי יקותיאל כהן, רבי חיים הרצברג ורבי דוד לבנון - שעדיין מכהן כדיין, אך עם פרישתו ימונה לדיין עמית - זאת לאחר ההתקפלות של השרה שקד.

מנגד, בסביבת השרה שקד מכחישים את הטענות על אולטימטום ולדבריהם מדובר רק בשמועה. כמו כן, לדברי גורמים בוועדה, החרדים דרשו מינוי של 14 דיינים עמיתים, שקד סירבה והסכימה לארבעה בלבד וזאת מאחר שלדבריה הדבר נחוץ וטוב לבתי הדין.

מלשכת השרה איילת שקד נמסר כי "למרות רצונם של החרדים למנות 14 דיינים עמיתים הוחלט כפשרה למנות ארבעה דיינים עמיתים מקצועיים. זוהי החלטה חשובה ומוצדקת שתסייע לבתי הדין בעומסים המוטלים עליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר