רוצים לדעת היכן הכי קר בארץ? מפת הקור

המפה החדשה היא ממוצע שעות הקור ב-15 שנים האחרונות ומדגישה את הנקודות הקרות במדינה. המפה תסייע בהחלטת החקלאי לגבי מיקום נכון לשתילת מטעי פירות נשירים (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מטע אפרסקים (צילום: שאטרסטוק)

עכשיו זה מגובה בנתונים, לטובת מגדלי הפירות שבינינו... האגף לשימור קרקע וניקוז במשרד החקלאות יוצא לראשונה עם "מפת מדידות הקור השנתית" המראה את שעות הקור הנצברות בתחנות המדידה השונות הפזורות בארץ.

המפה מציגה את השטחים בכל רחבי הארץ, החל מהחרמון ועד אילת, בחלוקה על פי אזורים ומספר שעות קור, בהתאם לממוצע של 15 השנים האחרונות, בין החודשים נובמבר – מרץ. תפקידה של המפה נועד לסייע לחקלאי להחליט האם המין והזן אותם רוצה הוא לטעת מתאימים לתנאי המקום בו בחר לגדלם. המפה מתאימה במיוחד למגדלי נשירים (כדוגמת: תפוחים, שזיפים, אפרסקים), שזקוקים למנות קור כדי להתעורר מתרדמת החורף לפרוח והניב פרי בצורה מיטבית.

חישוב מספר שעות קור נעשית על ידי סכימת כלל השעות ביממה בהן נמדדת טמפרטורה של מתחת ל- 10 מעלות בניכוי השעות ביממה בהן נמדדת טמפרטורה של מעל 18 מעלות. כך לדוגמה, אם באזור ירושלים באותו הלילה ישנן 6 מעלות בין השעה 3 לפנות בוקר ועד השעה 4, נוספת שעה אחת לסכום שעות הקור שבאזור. אולם, אם בשעה 12 ועד השעה 1 בצהריים נמדדו 26 מעלות, הסכום יפחת בשעה.

כך למעשה מתקבלים הצבעים השונים במפה, כאשר במקומות החמים ביותר, המסומנים בצבע האדום, כגון: אזור ים המלח, סכום שעות הקור הוא בין 192-69. בעוד שבמקומות הקרים ביותר, המסומנים בצבע הכחול, כגון: החרמון, סכום שעות הקור הוא בין 2,509-1,647.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר